پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه ما برای تبدیل شدن به هاب انرژی در منطقه استراتژی‌های درستی را تنظیم نکرده‌ایم.
شعار سال : حمیدرضا صالحی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: ایران ذخائر اول گاز دنیا را – با توجه به رنگینگ جدید – در اختیار دارد.

وی با اشاره به این که تولید گاز ایران به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است، اظهار داشت: کلِ تولید گاز ایران می‌تواند تا ۱ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران افزود: ما باید استراتژی استفاده و ایجاد ارزش افزوده از منابع گازی را مشخص کنیم.

وی با بیان این که امروزه ۹۶ درصد از کشور گاز دارند، تصریح کرد: هر جایی که مورد گاز رسانی قرار گرفته، برق هم دریافت کرده است.

حمیدرضا صالحی ادامه داد: این ما به تمام مناطقی که گاز رسانی شده، برق هم بدهیم، استراتژی درستی نیست و ما می‌توانیم در بسیاری از مناطق به جای گاز، فقط پروژه برق‌رسانی را انجام دهیم.

وی با اشاره به این که وجود گاز در مناطق زلزله‌خیز می‌تواند تبعات امنیتی متعددی داشته باشد، عنوان کرد: باید مشخص کنیم که چه مقدار از منابع انرژی در حوزه صادرات می‌تواند ایران را به هاب انرژی مبدل کند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: تا چند وقت پیش گاز ایران را فقط به کشور ترکیه صادر می‌کردیم، اما با شروع صادرات گاز به کشور عراق توانستیم ظرفیت گاز ایران را به ۷۰۰ میلیون متر مکعب افزایش دهیم.

وی تاکید داشت: در حال حاضر ایران بازیگری گاز در منطقه را در دست ندارد، در حالی که کشور‌هایی مانند ترکیه که میزان گاز زیادی در اختیار ندارند می‌توانند بازیگری گاز منطقه را به دست بگیرند.

حمیدرضا صالحی افزود: متاسفانه ما برای تبدیل شدن به هاب انرژی در منطقه استراتژی‌های درستی را تنظیم نکرده‌ایم.

وی با اشاره به این که اکثر کشور‌های اروپا وسایل گاز سوز را به واسطه انرژی برق بهره‌برداری می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از منابع برق امنیت بیشتری را برای مصرف‌کننده و ارائه‌دهنده به همراه می‌آورد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: عربستان در منطقه یکی از رقبای صادراتی گاز برای ایران به شمار می‌آید.

وی افزود: شایسته است که ایران در حوزه پتروشیمی سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را انجام دهد و اشتغال بیشتری را شکل دهد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۸ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مهرگان سوادکوهی و سید وحید موسوی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبر‌های اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از رادیو گفتگو، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: radiogoftogoo، ۷۰۴۵۸۹
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین