پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۹۹۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بخشودگی بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی بار مالی دارد و طبق اصل ۷۵ قانون اساسی پیشنهاد‌هایی از این دست باید از سمت دولت به مجلس ارائه شوند.
شعار سال : علی بابایی  گفت: دولت تا به امروز لایحه‌ای با مفهموم یا موضوع «بخشودگی جرائم کارفرمایان بدهکار به سازمان تامین اجتماعی» را طراحی نکرده است.

وی افزود: در جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پیرامون مباحث کلی و آخرین وضعیت صندوق و نقش آن در فعالیت تولیدکنندگان و کارگران و بازنشستگان صحبت‌های مختلفی انجام شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این که کارفرمایان کشور حدود ۵ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند، ادامه داد: بخشودگی جرائم کارفرمایان کشور یکی از مهم‌ترین موضوعات جلسه کمیسیون اجتماعی بود.

وی اضافه کرد: بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی به طور مستمر شامل جریمه‌های افزایش می‌شود.

علی بابایی تاکید داشت: دولت و مجلس باید در راستای رفع مشکل بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی راهکار‌های موثر و منطقی را ارائه دهند.

وی با اشاره به این که بخش تولید در افزایش اشتغال و رفع بیکاری نقش مستقیم و موثری دارد، تصریح کرد: پیشنهاد بخشودگی بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی بار مالی دارد و طبق اصل ۷۵ قانون اساسی پیشنهاد‌هایی از این دست باید از سمت دولت به مجلس ارائه شوند.

این نماینده مجلس با بیان این که سازمان تامین اجتماعی یک بنگاه بزرگ اقتصادی است، اظهار داشت: «ورود منابع» یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان تامین اجتماعی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این که تا بیمه‌گذار نباشد بیمه‌شونده‌ای وجود نخواهد داشت، افزود: ادامه‌ی حیات بیمه‌شدگان در گرو حیات بیمه‌گذاران – کارفرمایان – است.

به گفته علی بابایی، کشور در حال حاضر در وضعیت جنگ اقتصاد به سر می‌برد و این جنگ به مدیریت بحران نیاز دارد.

وی افزود: مسئولین کشور در وضعیت بحران باید آمادگی کامل داشته باشد و نمی‌شود در شرایط فعلی با قوانین عادی کشور را اداره کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این که سازمان تامین اجتماعی یک کارفرمای بزرگ است، اظهار داشت: این سازمان باید به طور ماهانه حدود ۱۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران خودش حقوق پرداخت کند.

وی تاکید داشت: دولت باید در سریع‌ترین زمان ممکن و با طرح دوفوریتی لایحه «بخشودگی جرائم کارفرمایان بدهکار به سازمان تامین اجتماعی» را به مجلس ارائه دهد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از رادیو گفتگو، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: radiogoftogoo، ۷۰۵۲۸۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین