پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام اینکه در شرایط اقتصادی فعلی و بنا به گفته‌های شهرداری و شورا مبنی بر تنگنا‌های مالی در شرایط فعلی، گفت: در این شرایط ساخت مجسمه مشاهیر و یا دعوت از گروه‌های موسیقی واجب است؟
شعار سال: محمد تقی تذروی بعد از ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز، با اشاره به اعلام شهرداری و برخی از اعضای شورا از جمله رئیس شورا مبنی بر اینکه مجموعه شورا و شهرداری به لحاظ بودجه‌ای در تنگنا قرار دارند، اظهار داشت: در چنین شرایطی آیا دعوت از گروه‌های موسیقی به مناسبت روز شیراز واجب است؟ آیا ساخت مجسمه جهت باغ‌موزه واجب‌تر از رسیدگی به اولویت‌های شهری است؟

وی افزود: بنابراین از شهردار و اعضای محترم شورا درخواست دارم که با نیازسنجی دقیق، اولویت‌های مدیریت شهری را مدنظر قرار داده و به دنبال سامان دادن به پروژه‌های نیمه تمام و کار‌های عمرانی و خدماتی باشند و از برخی برنامه‌های هزینه‌بر جانبی و حاشیه‌ساز مانند دعوت از گروه‌های موسیقی به مناسبت روز شیراز آن هم در شرایط کرونایی یا برگزاری مسابقه ساخت مجسمه جهت باغ موزه که نه تنها صرفه‌ای برای شهروندان ندارد، بلکه برای شهرداری نیز تنها هزینه بردار بوده و صرفه و صلاح دیگری ندارد، پرهیز کنند.

این عضو شورای شهر شیراز در ادامه نطق پیش از دستور خود با اشاره به عدم پرداخت حقوق مدیران شهرداری تا زمانی که حقوق پرسنل پرداخت نشده است، گفت: ابتدای کار شورای پنجم، شهردار شیراز موضوعی را مطرح کردند که جای بسی خرسندی به‌ویژه برای پرسنل زحمتکش شهرداری داشت.

بر این اساس ایشان دستور دادند تا حقوق همه پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری واریز نشده است، از پرداخت حقوق مدیران شهرداری جلوگیری شود؛ اما متاسفانه امروز این سخن تحقق نیافته است!

تذروی تاکید کرد: همه ما وضعیت بد اقتصادی این روز‌ها را کاملا درک می‌کنیم و می‌دانیم که تا چه اندازه اوضاع معیشتی خانواده‌ها در مضیقه و تنگنا قرار گرفته است و عدم پرداخت حقوق به‌موقع خود می‌تواند بار دیگری بر دوش همکاران عزیزمان باشد، اما متاسفانه گزارشات و تماس‌ها و گلایه‌های مکرر همکاران در مجموعه و سازمان و مناطق مختلف حاکی از این موضوع تلخ است که حقوق آنان گاه با تاخیر چند ماهه واریز می‌شود و این امر موجب ناامیدی و دلسردی آنان شده است.

وی ادامه داد: در این راستا به واسطه پیگیری‌های مکرر، برخی از شرکت‌های پیمانکار مدعی هستند که علت تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان، تاخیر پرداخت از سوی مجموعه‌های شهرداری است و در آنجا که لااقل برای اعضای شورای شهر هیچ سامانه‌ای جهت بررسی موضوع تدارک دیده نشده است؛ لذا بیم آن می‌رود تا با استفاده از این خلا و عدم شفافیت در رابطه با برخی از شرکت‌ها، جهت سودجویی هرچه بیشتر، زمان پرداخت کارکنان را به تاخیر حداکثر بیندازند و از آن سو علت را ادامه پرداخت از سوی شهرداری اعلام کنند، لذا از اعضای شورای شهر و شهردار محترم و معاونت مالی ایشان درخواست دارم تا با یاری و همدلی یکدیگر بستری را فراهم آوریم تا راه این سوء‌استفاده‌ها بسته شود.

این عضو شورا ادامه داد: پس تا این عدم شفافیت و خلاء اطلاعاتی بیش از این موجب سوء‌استفاده اندک شمار متخلفین نشده است و از سوی دیگر سطح رضایتمندی و در نتیجه راندمان کاری پرسنل ارتقا یابد، نیاز است این بستر مناسب فراهم آید.

تذروی در ادامه تاکید کرد: قاعدتاً در سال آخر شورای شهر باید به یک جمع‌بندی عملکردی برسیم و با دقت و وسواس بیشتری از مدیران بخواهیم تا پروژه‌ها و اقدامات نیمه‌کاره را تا رسیدن به نتیجه مطلوب با قدرت ادامه دهند که لازمه این کار ثبات مدیریتی است؛ بنابراین از شهردار محترم شیراز تقاضا دارم تا جابجایی مدیران را با دقت‌نظر بیشتری انجام دهند و با در نظر گرفتن صلاح و منفعت عامه شهروندان از جابجایی و تغییرات غیرضرور در سطح مدیران و شهرداران مناطق بپرهیزند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۶۲۶۰۰۰۸۰۳، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
واقعا چرا طي ماه هاي اخير اين همه تو مجسمه مشاهير به مشكل خورديم؟ چه داستاني پشت اين بد سليقگي ها هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
با این کارهای کوچیک نمیشه راه به جایی برد! باید فکرهاروبزرگ تر از اینی که هست بکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین