پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۲۷۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کارشناس مسایل سیاسی با تاکید بر اینکه رفتار و عملکرد خود نمایندگان بزرگترین عاملی است که شانیت مجلس را حفظ می‌کند، خاطر نشان کرد: موثرین مسئله در حفظ شانیت مجلس، عملکرد و اقدامات خود نمایندگان است؛ لذا مطرح کردن این گونه بحث‌ها و طرح‌ها در کمیسیون‌های تخصصی و فضای مجازی ولو اینکه در صحن مجلس هم به تصویب نرسد، باعث تضعیف شانیت مجلس در افکار عمومی می‌شود.
شعار سال: ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه اخیر کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تغییرات صورت گرفته در این طرح کاملا شکلی و کم اثر است.

وی با بیان اینکه این طرح اساسا نباید در صحن پارلمان ارائه شود، یاداور شد: اینگونه رویکرد‌ها برای وجه اجتماعی مجلس خوب نیست.

**طرح برخی مباحث باعث تضعیف شانیت مجلس می‌شود

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه رفتار و عملکرد خود نمایندگان بزرگترین عاملی است که شانیت مجلس را حفظ می‌کند، خاطر نشان کرد: آقایان تصور می‌کنند در خارج از مجلس کسانی نشستند و می‌خواهند آن را از حیز انتفاع ساقط کنند، در حالیکه موثرین مسئله در حفظ شانیت مجلس، عملکرد و اقدامات خود نمایندگان است؛ لذا مطرح کردن این گونه بحث‌ها و طرح‌ها در کمیسیون‌های تخصصی و فضای مجازی ولو اینکه در صحن مجلس هم به تصویب نرسد، باعث تضعیف شانیت مجلس در افکار عمومی می‌شود.

ایمانی با یاداوری این نکته که ظاهرا آقایان اطلاع ندارند در افکار عمومی نسبت به کشور و نظام چه مسائل و نارضایتی‌هایی وجود دارد، تاکید کرد: طرح این گونه موضوعات و بحث‌ها ناامیدی مردم از مسئولان را در شرایط فعلی بیشتر می‌کند.
وی گفت: توصیه من به اعضای کمیسیون شورا‌ها این است که به سرعت طرح و مصوبه اخیر خود را پس بگیرند، چون این طرح به دلایلی که قبلا گفتم به مصلحت کشور نیست و در صحن علنی مجلس هم با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

**برخی رویکرد‌های مجلس آثار سویی در افکار عمومی به جا می‌گذارد

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی از آقایان حاضر در مجلس تصور می‌کنند با این قبیل اقدامات به وظیفه انتخاباتی خود عمل می‌کنند و مهم نیست طرح‌شان در صحن علنی چه سرنوشتی پیدا کند، یادآور شد: قطعا اینگونه نیست. باید دقت کنند که این گونه اقدامات چه آثار سویی از خود در افکار عمومی به جا می‌گذارد. حتی اگر در حال حاضر کمیسیون نیز این طرح را لغو هم کند، اثرات سوء آن باقی خواهد ماند.

ایمانی درباره پیش بینی سرنوشت این طرح در صحن علنی مجلس نیز گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری قطعا در صحن علنی مجلس با چکش کاری و خراطی‌های زیاد و بزرگتری مواجه خواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر:۲۳۵۲۹۰۹ www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین