پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت سفر ظریف از آفریقا تا اروپا درحال برنامه‌ریزی است. سعید خطیب‌زاده در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در مورد سفر ظریف به اروپا و برخی حواشی ایجاد شده در این زمینه گفت: سفر آقای ظریف از آفریقا تا اروپا درحال برنامه‌ریزی است و بعید می‌دانیم که به‌زودی انجام شود؛ به‌خاطر مسائل لجستیکی و پروتکل‌های کرونایی؛ گرچه برخی افراد در این ارتباط از هیچ چیزی می‌سازند.
شعار سال: خطیب‌زاده با بیان اینکه وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند، گفت: رئیس‌جمهور نیر این مجمع سخنرانی خواهد کرد که البته این‌ها برنامه‌ریزی‌های اولیه است و با توجه به برگزاری آنلاین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ممکن است در وقت این سخنرانی‌ها تغییراتی ایجاد شود.
 
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محور‌های اصلی سخنرانی ظریف و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل چه خواهد بود، گفت: قطعا در این سخنرانی‌ها ایران نگاهش را به تحولات جاری در عرصه جهانی تشریح خواهد کرد و به آنچه که در این صحنه در این جریان است از نگاه خود پاسخ و واکنش نشان می‌دهد. او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ظریف برنامه‌ای برای سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا دارد یا نه گفت: ظریف هر موقع که به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل سفر می‌کرد، در تعدادی از اندیشکده‌های آمریکایی سخنرانی و با رسانه‌ها مصاحبه می‌کرد و ترس تیم ایران‌هراس مستقر در کاخ سفید این بود که صدای ارسالی از ایران در جامعه جهانی شنیده شود.
 
آن‌ها همواره تلاش کردند که این صدا شنیده نشود و تحریم آقای ظریف در این راستا صورت گرفت. خطیب‌زاده با بیان اینکه سخنرانی ظریف در این‌گونه اندیشکده‌ها امری طبیعی است و این نمونه‌ای از مراودات ایران بوده است، گفت: معضل و مشکل ما رژیم مستقر در کاخ سفید است.

خرابکاری در نطنز

سخنگوی وزارت‌خارجه در ادامه این نشست که با حضور تعداد محدودی از خبرنگاران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده بود، در پاسخ به سوالی در مورد حادثه خرابکاری نطنز و اینکه آیا کشور خارجی در این زمینه نقش داشته است یا نه گفت: من دفعه پیش نیز در این ارتباط گفتم که جمع‌بندی این موضوع در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران است و اگر چیزی از آن به سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی برگردد ما اقدام جدی انجام می‌دهیم. هنوز چیزی در این ارتباط به ما گفته نشده و مطمئن هستیم که در مسیر‌های خود پیام‌ها داده شده، پیام‌ها گرفته شده و دیده شده است.

پیشرفت در دریافت طلب ایران از کره‌جنوبی

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوال دیگری در مورد ادامه رایزنی‌های ایران و کره‌جنوبی برای وصول طلب ایران از این کشور و آزادی دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور آسیایی گفت: من به شما می‌گویم که ما محکم برای دفاع از حقوق مردم ایران ایستاده‌ایم. سنت سنت و ریال به ریال این حق برای ما مهم است. او ادامه داد: البته در این فرآیند باید بین کسانی که عامدا حقوق ایران را پرداخت نمی‌کنند و کسانی که قصد دارند این اقدام را انجام دهند و موانعی بر سر این راه وجود دارد تفکیک قائل شد. او افزود: رایزنی‌های ایران در ارتباط با موضوع مورد اشاره با کره‌جنوبی ادامه دارد. پیشرفت‌هایی حاصل شده است، ولی آنچه برای ما مهم است اقدام است نه کلام، ما از تمامی امکانات خود استفاده می‌کنیم تا حقوق ملت ایران حفظ شود.

پیشنهاد میانجی‌گری روسیه

خطیب‌زاده همچنین در واکنش به سوالی در ارتباط با پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی روسیه برای میانجی‌گری به‌منظور کاهش تنش بین ایران وآمریکا گفت: ما به نیت دوستان خود در این ارتباط شکی نداریم و این موضوع به آن‌ها گفته و منتقل شده است. آنچه در این ارتباط مورد توجه ما است اقدامات یک‌جانبه و قلدرمآبانه آمریکا در عرصه بین‌المللی است و نگاه‌مان را در این ارتباط به دوستانمان منتقل کرده‌ایم.

مناقشات قره‌باغ تنها با گفتگو حل می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه در مورد مناقشات موجود در منطقه قره‌باغ گفت: ما معتقدیم که هیچ مناقشه‌ای در منطقه به‌صورت نظامی حل نخواهد شد. این مناقشات با گفتگو و همکاری کشور‌های منطقه باید حل شود و ما مواضع خود را در این ارتباط اعلام کرده‌ایم. سخنگوی وزارت‌خارجه در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست مطبوعاتی اعلام کرد: دولت آمریکا و رژیم فعلی حاکم در کاخ سفید هیچ انتخابی ندارد مگر اینکه به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات مجرمانه خود را متوقف و تمام خسارت‌هایی را که به ایران وارد کرده است، جبران کند و در این مسیر باید جامعه جهانی یک‌صدا در برابر آمریکا بایستد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: ۳۱شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: donya-e-eqtesad.com۴، ۳۶۹۳۸۱۶
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
سفرهای ظریف با این همه هزینه چه ثمری برای کشور داشته ؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین