پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۳۰۳۱۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
رئیس کل گمرک در مورد سرنوشت ۱۳ هزار خودرویی که در گمرکات خاک می‌خوردند، گفت: ۱۰ هزار خودرو از گمرک ترخیص شد و ۳ هزار خودروی باقی مانده منتظر رسیدگی در محاکم است.
شعار سال: مهدی میراشرفی درباره ترخیص کالا‌های موجود در بنادر و گمرکات اظهارکرد: برای ترخیص کالا‌های موجود در بنادر به ویژه کالا‌های اساسی تصمیماتی اخذ شده که شامل گروه کالایی ۱-۲، ۲-۲ و ۳-۲ شده است. براساس این تصمیمات کالا‌هایی که تا تاریخ اعلام شده یعنی پنجم مهر ماه وارد اماکن شده و قبض انبار برای آن‌ها صادر شده چنانچه بدون نیاز ارز باشد قابلیت ترخیص دارد و به محض اینکه تصمیم نهایی شود شامل مواد اولیه و کالا‌های واسطه تولید هم خواهد شد.
وی درباره تصمیمات اخذ شده درباره ترخیص کالا‌های اساسی گفت: در خصوص ۵ قلم کالای اساسی تصمیمی که گرفته شده مبنی بر این است که بانک مرکزی تعهد بدهد ارز ترجیحی را در مدت سه ماه تامین کند. اما برای کالا‌های اساسی که از ارز ترجیحی استفاده نمی‌کنند قرار بر این است که از محل ارز نیمایی، ترخیص این کالا‌ها در اولویت قرار بگیرد.
رئیس کل گمرک ادامه داد: کالای اساسی دو دسته می‌شوند، کالا‌هایی که شامل ارز ترجیحی هستند که بانک مرکزی تا سه ماه متعهد به تامین ارز این کالا‌ها است و به واردکنندگان تعهد می‌دهد این ارز در این مدت زمان تخصیص داده شود. بخش دوم شامل کالا‌هایی است که به آن‌ها ارز ترجیحی تعلق نمی‌گیرد و این کالا‌ها در تامین ارز نیمایی در اولویت قرار دارند.
میراشرفی درباره پیشنهاد ترخیص کالا بدون ارائه اطلاعات منشا ارز، اظهارکرد: در خصوصی کالاهی غیر اساسی و واسطه‌ای برای تولید این پیشنهاد داده شده که برای کالا‌ها که ارز آن‌ها حدود ۱.۵ میلیارد دلار است بدون نیاز بر ارز متقاضی و بدون انتقال ارز، گشایش‌هایی ایجاد شود.
رئیس کل گمرک ادامه داد: درباره این پیشنهادات امروز تصمیم گرفته می‌شود.
وی گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر عودت یا فروش کالا‌های رسوب کرده در بنادر به کشور‌های همسایه نداشته‌ایم.
رئیس کل گمرک همچنین درباره آخرین وضعیت خودرو‌های دپو شده در گمرکات اظهارکرد: طبق مصوبه‌ای که تا تاریخ ۲۶/۶ هم تمدید شد از قریب ۱۳ هزار دستگاهی که در گمرک باقی مانده بود ۱۰ هزار خود تعیین تکلیف شد و ۳ هزار خودروی باقی مانده دیگر در محاکم در حال رسیدگی هستند و این مصوبه برای این خودرو‌ها سقفی ندارد و هر زمانی که وضعیت این خودرو‌ها توسط محاکم تعیین تکلیف شود قابلیت ترخیص دارند. البته تعداد هم متروکه و به سازمان اموال تملیکی منتقل می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش نیوز، تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۶۵۲۵۲۴، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
چرا فکر نمیکنیم که وقتی این ها به بازار بیان چقدر قیمت خودرو کاهش پیدا میکنه؟ دلیلمون برای بلوکه کردن اینا چیع؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
اگر روزی تموم این خودرو ها ترخیص بشن به راحتی ایران خودرو و سایپا محصولات خودشون رو به نصف قیمت کاهش میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین