پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۳۸۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان اعلام داشت: گمرک ایران در روز‌های اخیر به برخی محموله‌های تجاری که در لیست کالا‌های ممنوع صادراتی نیست اجازه ترخیص نمی‌دهد.
شعار سال: هرویک یاری جانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان اذعان کرد: در روز‌های اخیر گمرک ایران اجازه خروج برخی از محموله‌های تجاری از گمرک کشور را نمی‌دهد و لذا علیرغم طی شدن تشریفات گمرکی این کالا این محموله‌ها همچنان در گمرک بلاتکلیف مانده‌اند و کسی نیز پاسخگوی این اتفاق نیست.

یاری جانیان ضمن تأکید بر این که مشکل طی یک هفته اخیر ایجاد شده است، افزود: محموله‌های تجاری مانده در گمرک شامل گروه محصولات نساجی از قبیل پتو و ملحفه است که ممنوعیتی برای صادرات این کالا‌ها اعمال نشده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه تمام تشریفات گمرکی این محموله‌ها طی شده است و هیچ مشکلی از سوی مقامات گمرک در رابطه با خروج این کالا‌های تجاری عنوان نشده است، بیان داشت:، اما رانندگان و تریلر‌ها همچنان حمل این بار‌های تجاری همچنان در گمرک بلاتکلیف هستند.

وی اظهار داشت: در تمامی کشور‌های منطقه هرگاه به دلیلی روند صادرات محصولات ایرانی کند یا موقتا متوقف می‌شود، بلافاصله کشور ترکیه در آن بازار نفوذ و عرصه را برای صادرکنندگان کشورمان تنگ می‌کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان بیان داشت: از سال گذشته تاکنون صادرات ایران به ارمنستان از ۳۰۰ به ۶۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است و این مهم پس از عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا حاصل شده است و پیش بینی می‌شود، در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر تجارت بین دو کشور باشیم.

یاری جانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت صادرات در شرایط تحریم به کشور‌های منطقه انتظار می‌رود، دستگاه‌های مسئول به موضوع ورود کرده و مشکل پیش آمده در مرز دو کشور را حل کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اسپوتنیک، تاریخ انتشار: 13 مهر1399، کد خبر: 202010046998305،  www.ir.sputniknews.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
فکر می‌کنم بیشتر به خاطر این تنش های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان است انشالله که باز می‌شود و آزاد می‌شود این محموله ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
ديگه همه جوره داريم براي تامين نياز هاي اوليه خودمون براي توليد محاصره ميشيم و اصلا اينده خوبي رو نميشه ديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
بهتره تو این اوضاع و وجودناهماهنگی ها این مرسوله ها باقی بمانند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین