پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۳۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
پس از همه‌گیری کرونا، با انفعال برخی از مسئولان، گردشگری سلامت با مشکلات زیادی روبرو شده است.
شعار سال: در تمام دنیا گردشگری سود خوبی برای کشور‌ها دارد و سبب ارزآوری فراوانی می‌شود که در این بین گردشگری سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در حال حاضر ایران یکی از کشور‌های مطرح در حوزه پزشکی است و بیماران خارجی از کشور‌های مختلف به خصوص حاشیه خلیج فارس و کشور‌های همسایه جهت درمان به ایران می‌آیند و همین موضوع سبب می‌شود تا ارز قابل توجهی به خاطر انجام روند درمانی وارد کشور شود.

رضا جمیلی کارشناس گردشگری سلامت اظهار کرد: می‌توان بخشی از اقتصاد ایران عزیز را با ظرفیت‌های این صنعت پیش برد؛ صنعتی که از معدود بخش‌هایی از اقتصاد است که به توزیع عادلانه ثروت کمک می‌کند و امکان اشتغال‌زایی در آن از جمله برای گروه‌های خاص و حاشیه‌ای نامحدود است و امید بسیاری از جوانان و خانواده‌ها بود تا بتوانند به کمک آن از گرفتاری‌های اقتصاد نفتی خلاص شوند و به یک اقتصاد زاینده و پویا برسند.

این کارشناس گردشگری سلامت ادامه داد:، اما مجموعه شرایطی که در ۸ ماه گذشته و در پی همه‌گیری ویروس کرونا در کشور پیش آمد بخش گردشگری را به شکلی ویژه زمین‌گیر کرده است. در این میان گردشگری پزشکی یکی از برند‌های خوش‌نام و کارآمد اقتصاد کشور در چند سال گذشته بوده که بیش از هر حوزه دیگری این صنعت دچار خسارت‌های شدید شده است.

او افزود: گردشگری پزشکی ایران با تکیه بر داشته‌هایی همچون تاریخ و سابقه پربار طب ایرانی و زیرساخت‌های متنوع درمانی و از همه مهم‌تر قیمت‌های رقابتی درمان‌های مختلف توانسته بود در خاورمیانه و حتی اروپا و در میان جمعیت شیعه کشور‌های منطقه به یکی از اولین انتخاب‌ها برای سفر‌های درمانی تبدیل شود.

جمیلی بیان کرد: شکل‌گیری بیش از ۳۰۰ شرکت فعال گردشگری سلامت در سال‌های اخیر که بیشتر آن‌ها با همت جوانان استارتاپی و آشنا با روش‌های جدید کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال راه‌اندازی شده بودند، نوید شکوفایی بخشی از صنعت درمانی کشور را می‌دهد که ضمن ارزآوری و اشتغال‌زایی به توسعه برند و دیپلماسی فرهنگی-انسانی کشور در منطقه خاورمیانه کمک بسزایی می‌کند.

امکان پذیرش توریسم درمانی در دوران کرونا وجود دارد؟

او اضافه کرد: کرونا بیش از ۸ ماه است که گردشگری سلامت ایران را زیر بار ضربه‌های خردکننده خود قرار داده است و بیشتر شرکت‌های این صنعت از جمله استارتاپ‌های سلامت شکل‌گرفته در این بازار، در حال فروپاشی هستند، اما نکته قابل توجه اینجاست که با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی در دو ماه گذشته توسط فعالان این حوزه، برخی تبلیغات منفی علیه کشورمان در رسانه‌های خارجی و برجسته کردن مغرضانه آمار‌های کرونای ایران درخواست‌های زیادی برای سفر درمانی به ایران داده شده است، درخواست‌هایی که غالباً برای استفاده از آن دسته از خدمات سلامت است که نه تنها ظرفیت مراکز درمانی کشور برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی داخلی را اشغال نمی‌کند بلکه ظرفیت‌های بلااستفاده و روی زمین مانده مراکز را فعال می‌کند و ارائه خدمات به این گردشگران سلامت می‌تواند اقتصاد آسیب دیده مراکز درمانی و کسب‌وکار شرکت‌های گردشگری را احیا کند.

او بیان کرد: در حال حاضر مراکزی همچون بیمارستان‌های خصوصی و مراکز جراحی محدود درمان‌های اختیاری و کم خطر را به بیماران خارجی ارائه می‌دهند و با جذب گردشگر ارزآوری قابل‌توجهی صورت می‌گیرد و با این روش بخش زیادی از درآمد‌های از دست‌رفته کادر درمان و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت به علت شرایط کرونا و کم‌تر شدن توان اقتصادی جبران خواهد شد.

او بیان کرد: در حال حاضر کم توجهی وزارت خارجه به درخواست‌های شرکت‌های گردشگری سلامت از یک سو و انفعال سیاست‌گذاران از سوی دیگر باعث سردرگمی فعالان گردشگری سلامت و از دست رفتن درآمد‌های ارزی طی دو سه ماه گذشته شده است؛ درآمد‌هایی که در غفلت مسئولان ایرانی به جیب شرکت‌ها و مراکز درمانی ترکیه و امارات سرازیر شده است. فعالان این حوزه اعتقاد دارند همان گونه که کشور‌های رقیب ایران در منطقه از جمله ترکیه با بیش از ۳۲۰ هزار مبتلا به کرونا توانسته‌اند تبلیغات اصولی داشته باشند و با جذب بیماران خارجی برای درمان‌هایی، چون زیبایی، جراحی‌های عمومی، چشم‌پزشکی، ارتوپدی بخشی از اقتصاد سلامت خود را احیا کنند.

جمیلی گفت: ضرورت دارد مسئولان دولتی از جمله وزارت خارجه، هرچه زودتر با خروج از بلاتکلیفی فعلی، امکان سفر مسافران درمانی به کشور را فراهم کنند. باید هشدار داد تعلل در این زمینه تنها به از بین رفتن و مرگ نام خوش گردشگری درمانی کشور منجر می‌شود و تلاش‌هایی که در چند سال اخیر و با همت جوانان دلسوز این صنعت، به بار نشسته بود، از بین می‌رود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۶مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۵۰۷۷۳۳، yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
خب این که خودش یه نوع گل به خودیه! ما تو بیمارستان های خودمون اولا جا نداریم ثانیا برای یه تیکه ارز بیماری رو مجدد وارد کشور کنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین