پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
سخنگوی نخست وزیر عراق و وزیر امور داخلی اقلیم کردستان از دستیابی به یک توافق تاریخی در رابطه با منطقه ایزدی نشین واقع در شمال غرب این کشور خبر می‌دهند.
شعار سال: «احمد ملا طلال»، سخنگوی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشوردر پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که یک توافق تاریخی در راستای تقویت تسلط دولت فدرال بر منطقه ایزدی نشین «سنجار» در شمال استان مرزی نینوا در سطوح اداری و امنیتی، زیر نظر الکاظمی به امضا رسیده است.

ملا طلال در پیام خود و در اشاره به شبه نظامیان وابسته به حزب کارگران کردستان (PKK)، تاکید کرد که توافق مذکور در چارچوب قانون اساسی عراق و با هماهنگی دولت اقلیم کردستان، به تسلط گروه‌های خارجی پایان می‌دهد و راه را برای بازسازی شهر سنجار و بازگشت همه شهروندان آن فراهم می‌سازد.

سخنگوی نخست وزیر عراق در پیام توییتری دیگری نیز نوشت: آن چه دیگران در آن شکست خوردند، این دولت از راه کاشت اعتماد متقابل و ارائه حسن نیت با استناد به یک اراده سیاسی مستحکم و در راستای بازگرداندن امنیت، ثبات و سازندگی به سنجار و بازگشت کامل مردم رنج دیده آن به خانه و کاشانه خود، در آن موفق شد.

در همین حال، شبکه خبری کُردزبان «ان آر تی» نیز در پایگاه اینترنتی خود در این باره گزارش داد که «ریبر احمد»، وزیر امور داخلی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که با حضور نمایندگان اقلیم، دولت عراق و سازمان ملل متحد، یک توافق خوب برای عادی سازی شرایط امنیتی، نظامی و اداری سنجار (شنگال) به امضا رسیده است.

احمد که در راس یک هیئت بلندپایه دولت اقلیم کردستان راهی بغداد شده تا با دولت عراق بر سر سنجار به توافق برسند، در گفتگو با رسانه‌های متعلق به حزب دمکرات کردستان (PDK) در این باره تاکید کرد که هدف دو طرف از امضای توافق کنونی، این است که وضعیت این شهرستان ایزدی نشین عادی شود و مردم آواره آن نیز به منطقه خود بازگردند.

یادآور می‌شود که پس از تسلط داعش بر سنجار در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی، عناصر این گروهک تروریستی شمار زیادی از مردم ایزدی منطقه را قتل عام کردند و بیشتر ساکنان آن نیز آواره شدند.

این در حالی است که با وجود پاکسازی سنجار از تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۵ میلادی، حضور چندین گروه مسلح در این منطقه ایزدی نشین باعث شد که وضعیت در آن جا تاکنون به حالت عادی بازنگردد و بسیاری از آوارگان نیز به خانه و کاشانه خود بازنگردند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۹مهر ۱۳۹۹، کدخبر: fa.shafaqna.com،۱۰۲۶۹۹۴
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
امریکا تا به حال تا الان از جایی بدون خشونت و ضربه خارج نشده باید منتظر ضربه های امریکا به ایران باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین