پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۵۳۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای انجام سفری یک روزه صبح امروز (دوشنبه) وارد بغداد پایتخت عراق شد.
شعار سال: همتی در رأس هیاتی با هدف گسترش همکاری‌های بانکی در حوزه مناسبات بازرگانی و دیدار و گفتگو با مقامات بلندپایه از جمله نخست‌وزیر، وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی عراق به بغداد سفر کرده است.

وی در سفر امروز قرار است به ترتیب با «مصطفی غالب مخیف» رئیس کل بانک مرکزی، «سالم جواد عبدالهادی الچلبی» رئیس بانک تجارت، «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کند این دومین سفر رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عراق در چهار ماه گذشته است. همتی ۲۸ خرداد نیز از بغداد دیدن کرد.

وی در سفر قبلی خود با نخست‌وزیر، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر دارایی عراق درباره مناسبات مالی و اقتصادی و توسعه روابط دو کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

همتی در پایان دیدار خود با وزیر دارایی عراق در مصاحبه اختصاصی گفته بود که طرف عراقی برای پرداخت همه مطالبات مالی ایران اعلام آمادگی کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخش مهم رایزنی‌ها و گفتگو‌های خود را مرتبط با مطالبات مالی ایران در نتیجه فروش انرژی (گاز و برق) به عراق دانست.

همتی همچنین در دیدار «علی محسن اسماعیل الحلاق» همتای عراقی خود گفته بود که دو طرف درباره به‌کارگیری ساز وکار مشترک برای شتاب در تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز ایران از محل مطالبات پولی کشورمان توافق کردند.

وی افزود که بر اساس تفاهم گذشته میان دو کشور، پیش‌بینی شده بود، از منابعی که در کشور عراق داریم برای خرید کالا‌های غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم؛ در این دیدار‌ها نیز به تفاهم‌های خوبی دست یافتیم.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر خرداد گذشته خود به دیدار نخست‌وزیر عراق رفت و الکاظمی در این دیدار گفته بود که شخصاً دستور داده‌ام مشکلات مرتبط با پرداخت مطالبات مالی ایران حل شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۱مهر ۱۳۹۹، کد خبر: irna.ir، ۸۴۰۷۲۷۵۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
خب وقتي ارز درون عراق بلوكه شده ايشون نميتونه بره با ساك هاي پر از ارز برگرده كه هيچ تمهيداتي هم نميتونن انديشه كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین