پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد سواستفاده از طرح رجیستری از طریق پیامک های ارسال شده به برخی از مشترکان هشدار داد.

شعارسال: حسین فلاح جوشقانی در حاشیه نمایشگاه تله کام در جمع خبرنگاران گفت: گزارش شده است که پیامک هایی به برخی از مشترکان مبنی بر عدم ثبت گوشی مشترک ارسال شده است که در این زمینه باید بگوییم پیامک ها کاملا کلاهبرداری بوده و مشترکان نباید به آن اطمینان کنند.

وی با بیان اینکه برخی از بستر پیامکی موبایل سواستفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در پیامک ارسال شده به مشترکان گفته می شود که گوشی ما در طرح رجیستری پذیرفته نشده است و به مشترک می گوید که هزینه ای حدود ۲۴ هزار تومان به یک حساب واریز کند تا ارتباط وی از شبکه مخابراتی کشور قطع نشود.

معاون نظارت رگولاتوری ادامه داد: این در حالی است که طرح رجیستری هنوز شروع نشده است و در مرحله تست فنی قرار دارد اما حتی اگر این طرح اجرای شود نیز قصدی بر ارسال پیامک به مشترکان در این زمینه نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی در مورد رجیستری موبایل به صورت عمومی و از طریق نهادهای مسئول صورت می گیرد و اینکه بخواهیم با یک اس ام اس به مشترک بگوییم که گوشی وی قاچاق است بسیار غیرمنطقی است.

فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: حتی در زمانی که طرح رجیستری اجرایی شود هزینه ای برای مشترک به همراه نخواهد داشت و پیامک ارسال شده برای پرداخت هزینه کاملا کلاهبرداری بوده و این پیامک از سرشماره ای نامشخص ارسال شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در مرحله آزمایشی است و به هیچ عنوان به گوشی هایی که در حال حاضر در شبکه مخابراتی کشور فعال است ارتباطی ندارد و قصد بر این است که گوشی هایی که پس از این وارد بازار می شوند ساماندهی شده و به ثبت برسند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6مهر1395، کدخبر: 3780871: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین