پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۰۹۲۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
در حالی‌که چندی پیش دولت استفاده از محل درآمد‌های حاصل از کارمزد تراکنش‌های بانکی را برای اجرای طرح تامین کالا‌های اساسی رد کرده بود، اما اکنون در اقدامی بانک مرکزی نرخ کارمزد‌ها را افزایش داده است.
شعارسال: بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، از ابتدای آذر ماه مبلغ کارمزد به ازای انتقال هر یک میلیون تومان از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان تغییر خواهد کرد و در صورت افزایش هر یک میلیون تومان در فرآیند کارت به کارت معادل ۲۴۰ تومان به این هزینه افزوده می‌شود.

تصمیم خلق الساعه فوق در حالی اتخاذ شده است که چندی پیش دولت با پیشنهاد مجلس مبنی بر اجرای طرح تامین کالا‌های اساسی مخالفت کرد و نمایندگان محل تراکنش‌های بانکی را به عنوان منبع تامین طرح فوق به دولت پیشنهاد دادند و باز با مخالفت و رد آن مواجه شدند.

حالا این سوال مطرح است که چرا دولت در شرایط فعلی اقتصادی کشور که مردم با مشکلات معیشتی فراوانی روبه رو هستند، تصمیم به افزایش کارمزد خدمات بانکی گرفته است و منابع حاصل از آن در کجا هزینه خواهد شد؟



افزایش کارمزد تراکنش‌های بانکی مبنای اقتصادی ندارد

مجتبی یوسفی سخنگوی فراکسیون جبهه نیرو‌های انقلاب مجلس با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی باید پاسخگوی افزایش یکباره کارمزد تراکنش‌های بانکی باشند، می‌گوید چه دلیلی دارد که در وضعیت اقتصادی کشور، دولت کارمزد تراکنش‌ها را بالا ببرد؟

به گفته نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بخشنامه اخیر بانک مرکزی هیچ مبنای کارشناسی و اقتصادی ندارد.
 
کدام خدمان بانک‌ها دلیل افزایش کارمزد است؟!

یوسفی می‌افزاید وقتی طرح تامین کالا‌های اساسی و پیشنهاد استفاده از منابع مختلفی، چون فروش اموال مازاد، افزایش عوارض گمرکی و درآمد‌های حاصله از کارمزد تراکنش‌های بانکی به دولت داده شد، سخنگوی دولت درباره تأمین منابع از محل تراکنش‌های بانکی اعلام کرد که این اقدام موجب می‌شود که مردم پول‌هایشان را از بانک‌ها خارج کنند.

سخنگوی فراکسیون جبهه نیرو‌های انقلاب مجلس می‌گوید در حالی‌که هنوز چند روز از مخالفت دولت درباره منبع تامین اعتبار و اجرای طرح تامین کالا‌های اساسی نگذشته است، دولت و بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای، کارمزد تراکنش‌های بانکی را افزایش دادند.

بانک‌ها چه امکانات جدیدی ارائه می‌دهند که کارمزدشان باید گران‌تر شود؟

سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید استفاده از درآمد‌های حاصل از تراکنش‌های بانکی در زمینه اجرای طرح تامین کالا‌های اساسی، پیشنهادی بود که از سوی نمایندگان مجلس به دولت داده شد و این مسئله با مخالفت دولت مواجه شد، با این حال اکنون شاهد افزایش کارمزد تراکنش‌های بانکی هستیم.

به گفته وی شاید برای عده‌ای افزایش چند صد تومانی کارمزد تراکنش‌های بانکی مبلغ ناچیزی باشد، اما با احتساب میزان تراکنش‌ها در کل کشور، درآمد هنگفتی عاید بانک‌ها می‌شود و مشخص نیست این درآمد‌ها کجا هزینه خواهد شد.

موسوی لارگانی می‌افزایدبانک‌ها باید پاسخ دهند که چه امکانات جدیدی را برای مردم ایجاد کرده‌اند که باید کارمزد گران‌تری را پرداخت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا تاریخ انتشار ۷ آبان ۹۹، کد خبر: ۵۲۷۱۲۵، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
بانک ها هم باید از این امکان استفاده میکردن تا درامد خودشون رو افزایش بدن وگرنه هیچ راه دیگه ای نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
الان دولت به بانک های دولتی خودش اصا رسیدگی نمیکنه و همش هم ازش وام میخواد برای مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
چی بگیم ولله تا میتونن دارن از مردم میکنن و مردم هم هیچ جای اعتراضی ندارن
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
بانک خا فقط گران می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
بنظرم بازم قیمت های معقولی هست و رقم چشم گیری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
تو این دوره زمونه که فشار زیاده کسی که روزانه تراکنش بالایی داره مثل پول جابه جا کردن و اعلام موجودی یهو مبلغ زیادی باید پرداخت کند که انصاف نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
ای کاش این خدمات تو این شرایط که وضع مردم به شدت خراب هست اعمال نمیشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
اتفاقا باید این کارمزد ها افزایش پیدا میکرد ان ها در نهایت به نفع مردم ایران میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین