پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۶۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
در حالی که تنها سه روز بیشتر تا انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا باقی نمانده است، دونالد ترامپ در این رقابت سخت با جو بایدن زیر شدیدترین انتقاد‌ها قرار گرفته است. منتقدان، ترامپ را به شکست استراتژی فشار حداکثری علیه ایران متهم می‌کنند و تحریم‌ها را فاقد اثر و مایه شکاف میان آمریکا و متحدانش دانسته و اعتقاد دارند این تنش‌های بی‌فایده جایگاه آمریکا را در نظام بین‌الملل کاهش داده است.
شعار سال:وزارت خزانه‌داری آمریکا در هفته گذشته دو فهرست جداگانه از تحریم‌ها را علیه مقام‌های ایرانی و شرکت‌های مرتبط با حوزه نفت و پتروشیمی کشورمان منتشر کرد. از میان آنها چند شرکت مستقر در چین، سنگاپور و هنگ‌کنگ نیز در فهرست دیده می‌شود که به بهانه نقض تحریم‌های ایران به فهرست تحریم‌های آمریکا (SDN لیست) افزوده شده است.
 
گزاره تحلیلی: ۱- آمریکا در رقابت راهبردی با ایران به نوعی به تحریم معتاد شده است؛ به عبارتی تحریم تنها ابزار اعمالی و سلاح آمریکا در رقابت راهبردی با جمهوری اسلامی ایران است. در این خصوص ترامپ می‌خواهد وانمود کند که این یگانه ابزار باقی مانده، الزام‌آور و تاثیرگذار بوده و تلاش دارد تحریم‌ها را ابزاری پاسخگو نمایش دهد.
 
۲- باید به این نکته توجه داشت که تحریم‌ها در حال از دست دادن کارکردهای خود هستند و به نوعی به سقف خود در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران رسیده  و اکنون به مثابه یک فواره در حال بازگشت به نقطه اول خود است. تا جایی که رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ترامپ یکشنبه گذشته گفت: «ایالات متحده دیگر گزینه چندانی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران ندارد».
 
۳- اطلاعاتی وجود دارد که میزان فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی کشورمان افزایش یافته است؛ با این حال، ترامپ می‌خواهد نمایش دهد این تحریم‌ها با هدف صفر شدن میزان صادرات نفت ایران و قطع کامل مالی و اقتصادی ایران با نظام مالی و پولی جهانی صورت گرفته است.
 
۴- این تحریم‌ها آن هم در آخرین لحظات کارزار انتخاباتی از ناحیه گردانندگان کنونی کاخ سفید صرفاً دارای ارزش رسانه‌ای برای اثر گذاری بر انتخابات و بستن زبان منتقدان ترامپ طراحی شده و فاقد ارزش عملیاتی است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بصیرت ، تاریخ انتشار: 10 آبان  1399  ، کدخبر: 325786 ،www.basirat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
اون ها بعد از این همه سال به چیزی که میخواستن نرسیدن البته تحریم هم پدرملت رو در اورد خداییش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
بانیان تحریم خودشون هم میدونن تو ایران و با ایران باید با زبان دیگری صحبت کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین