پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۳۱۱۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
قوانین نحوه صدور و انتقال چک از ماه آینده دچار تغییرات گسترده خواهد شد که در این یادداشت کوتاه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
شعار سال: از ۲۱ آذر ۹۹، افرادی که حکم ورشکستگی از مراجع قضایی برای آن‌ها صادر شده یا افرادی که حکم دادگاه علیه آن‌ها صادر شده و درخواست اعسار داده اند و یا افرادی که چک برگشتی پاس نشده دارند، خود و افرادی که به وکالت از آن‌ها چک را صادر کرده اند از دریافت دسته چک جدید محروم هستند.

 سقف اعتبار مجاز، سابقه چک برگشتی و میزان تعهدات چک‌های تسویه نشده‌ای که صادرکننده چک دارد، برای دریافت کننده چک قابل مشاهده خواهد بود.

صدور و انتقال چک در وجه حامل ممنوع خواهد شد و امکان صدور چک در وجه حامل و یا انتقال با ظهرنویسی بدون قید نام، وجود ندارد.

 صدور و انتقال چک در سایت بانک مرکزی ثبت خواهد شد و افرادی که در سامانه بانک مرکزی به عنوان دارنده چک باشند، به عنوان ذی نفع اصلی چک شناخته شوند.

افرادی که پیش از این چک‌هایی را دریافت و یا صادر کرده اند دچار مشکل نخواهند شد و قوانین در خصوص این چک‌ها تابع زمان صدور خود چک است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از طرح نوین اندیشه، تاریخ انتشار: 23 آبان ۱۳۹۹، کد خبر_، tnovin.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
خيلي خوبه كه اين ها بتونن در زمينه چك دست به كارهايي بزنه كه بزه هاي چكي در اقتصاد ايران كمتر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین