پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۱۱۹۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
«مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه گفت: روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق در دوره کرونا با تدبیر و توافق مقامات دو طرف، تبادلات تجاری در دوره کرونا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در مرز‌ها ادامه یافت.
شعار سال: «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در مصاحبه با شبکه خبری سلیمانیه (SNN) به سوالاتی درباره جنبه‌های مختلف روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه پاسخ داد و در خصوص چشم انداز روابط دو کشور اظهار داشت: توافق روسای جمهور اسلامی ایران  و عراق، رسیدن به سقف بیست میلیارد دلار تبادلات تجاری در سال است.


وی درباره روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق در دوره کرونا گفت: با تدبیر و توافق مقامات دو طرف، تبادلات تجاری در دوره کرونا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در مرز‌ها ادامه یافت.

شوشتری در بخش دیگری از این مصاحبه، روابط با دو استان سلیمانیه و حلبچه را با توجه به بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک و فعال بودن دو مرز رسمی «پرویزخان و باشماق» و ۴ بازارچه مرزی و مناسبات ریشه دار تاریخی و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی، با اهمیت توصیف کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به فاجعه شیمیایی حلبچه و میزبانی مردم ایران از مردم مظلوم آن خاطرنشان کرد: به دلیل جایگاه خاص حلبچه برای ما، آمادگی کمک به توسعه و آبادانی این استان را داریم.

شوشتری افزود: مجددا تاکید می‌کنم جمهوری اسلامی ایران همان طور که در مقاطع مختلف تاریخی و در سختی‌ها و مصیبت هایی، چون فاجعه شیمیایی حلبچه، انفال و جنگ با داعش در کنار مردم اقلیم کردستان عراق بود، آمادگی کامل دارد تا در دوره شکوفایی و توسعه نیز در کنار مردم اقلیم کردستان عراق باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۵۶۰۳۷، khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
از مردم مظلوم کردستان مخصوصا حلبچه هرچقدر حمایت شود بازهم کم است در جنگ تحمیلی خیلی ایستادگی کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
امیدوارم روزی نزنن زیر هر معاهده ای که با ایران امضا کردن سابقه این کارارو دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین