پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۸۲۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
سناتور‌ها می‌گویند دولت ترامپ به دلیل توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی سعی در سرعت بخشیدن به فروش تسلیحات به امارات دارد.

شعار سال: تعدادی از سناتورهای آمریکایی در تلاش هستند تا طرح فروش ۲۳ میلیارد دلار سلاح از جمله جنگنده اف ۳۵ را به امارات لغو کنند. در همین رابط سناتور «کریس مورفی» با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امارات متحد آمریکا است اما گریزی از این موضوع نیست که اماراتی ها سابقه انتقال سلاح های ایالات متحده به شبه نظامیان افراطی را داشته و قوانین بین المللی در لیبی و یمن را نقض کرده اند.

به نوشته مورفی، حداقل آمریکا نباید در روند فروش تسلیحات به این کشور با عجله اقدام کند.

روز گذشته اعلام شد که سه سناتور آمریکایی در صدد ارائه طرحی هستند تا دولت پرزیدنت ترامپ را از فروش بیش از ۲۳ میلیارد دلار پهپاد و دیگر سیستم‌های تسلیحاتی به امارات متحده عربی باز دارند.

«باب منندز» و «کریس مورفی» سناتورهای دموکرات، و «رند پال» سناتور جمهوریخواه، روز چهارشنبه گفتند که چهار قطعنامه جداگانه را در رد طرح پرزیدنت ترامپ برای فروش پهپادهای «ریپر»، جت های جنگی «اف -۳۵»، موشک های هوا به هوا و جنگ‌افزارها و مهمات دیگر ارائه خواهند کرد.

اعضای کنگره که هفته پیش در جریان این طرح قرار گرفته‌اند، می‌گویند که این فروش عظیم تسلیحاتی موازنه قدرت در خاورمیانه را تغییر می‌دهد.

بسیاری از نمایندگان همچنین نگران هستند که امارات از این تسلیحات علیه غیرنظامیان در یمن استفاده کند. این تسلیحات ساخت شرکت‌های «جنرال اَتُمیکز»، «لاکهید مارتین»، و «ریتیان» است.

هر چند این قطعنامه‌ها توجه قانونگذاران را جلب خواهد کرد و ممکن است تحویل این تسلیحات را به تاخیر بیندازد ولی بعید است موجب توقف آن شود.

چنین قطعنامه هایی باید مورد تائید اکثریت در سنا قرار بگیرد و سنای تحت کنترل جمهوریخواهان به ندرت از برنامه های رئیس جمهوری حمایت نمی‌کند. گذشته از آن، این قطعنامه‌ها حتی در صورت تصویب شدن در مجلس نمایندگان با وتوی ترامپ روبرو خواهند شد.

اما جو بایدن، رئیس جمهوری بعد، می تواند به دلایل امنیت ملی فروش آن را متوقف کند. سناتورها می‌گویند دولت ترامپ به دلیل توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی سعی در سرعت بخشیدن به این فروش تسلیحاتی دارد.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
اماراتی ها هم کم از اسرائیل و عربستان دستش به خون اغشته نیست این ها همه با هم بسا ظلم رو در دنیا پهن کردن
ناشناس
Netherlands
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
این اماراتی ها هم به قول دوستمون دستشون به خون مردم مظلوم منطقه الوده ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
امارات داره تلاش میکنه به عربستان برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
امارات داره تلاش میکنه به عربستان برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
امارات داره تلاش میکنه به عربستان برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
همه غلطی می کنن. بعد میان میگن ما تروریستیم!!! اونایی که داخل کشور حرف اونها رو باور می کنن جالبن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین