پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
یک نماینده مجلس دهم گفت: اصلاح طلبان حتی در صورت تایید شدن کاندیداهای خود در انتخابات، باز هم با این چالش روبرو خواهند بود که چگونه مردم را متقاعد کنند و اگر بتوانند این چالش ها را مدیریت کنند و بر آن فائق بیایند، به طور طبیعی در انتخابات شرکت می‌کنند.
شعار سال: محمود صادقی نماینده مجلس دهم، در رابطه حضور احتمالی نظامی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ و افزایش فعالیت این نیرو‌ها در عرصه سیاسی گفت: اگر این افراد با هویت مدنی و غیرنظامی خود می‌آیند، این حق شهروندی آن‌ها است و هر کسی که واجد شرایط باشد می‌تواند در انتخابات شرکت کند و کسی نباید منع کرده و محدودیتی ایجاد کند. هر ایرانی که واجد شرایط است، حق شرکت در انتخابات را دارد. اما اگر با هویت نظامی ورود می‌کنند این موضوع قابل بحث است. این موضوع در قانون وجود دارد و در وصیت نامه امام (ره) نیز، حضور نظامیان در عرصه سیاسی منع شده است.

او افزود: حضور نظامی‌ها به عنوان شخصیتی غیر مدنی، به نوعی باعث بهم خوردن مناسبات سیاسی در کشور می‌شود، به این معنا که می‌تواند به دلیل امکانات و قدرتی که چنین اشخاصی دارند، عرصه رقابت آزاد را برای سایر کاندیدا‌ها محدود کند.

صادقی تاکید کرد: عملا تجربه، در بسیاری از کشور‌ها نشان داده است که اگرچه ممکن است خیر اندیشی برای کشور رخ دهد، ولی در دراز مدت، آثار زیان باری به جا می‌ماندو این تجربه در الجزایر، ترکیه و پاکستان است که همه آنها، قابل مطالعه و عبرت آموزی است.  در صورت موفقیت چنین کاندیدایی به طور طبیعی انتظار می‌رود فضای سرد سیاسی محدودتر شود و آزادی‌ها کمتر شود و این مسائل بر رشد و بالندگی کشور و مشارکت مردم و جمهوریت نظام، اثر معکوس دارد.

نماینده مجلس دهم درباره عملکرد اصلاح طلبان خاطرنشان کرد:، اما در رابطه با عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات آتی، باید به نکات بیشتری توجه کرد. چالش اصلی اصلاح طلبان دو نکته است؛ نکته اول محدودیت‌هایی است که در تایید صلاحیت‌ها وجود دارد که نکته اصلی است. فکر می‌کنم اگر اصلاح طلبان از فضای تایید صلاحیت‌ها نگذرند و وضعیت مثل سابق باشد، شاید کاندیدایی معرفی نکنند.

او اضافه کرد: چالش بعدی متقاعد سازی مردم است.  اکثریت جامعه از نظام انتخاباتی مایوس شده اند. افکار عمومی جامعه می‌گوید اگر حتی افراد مناسبی حضور پیدا کنند و تایید شوند و رای هم بیاورند، باز به دلیل برخورد‌ها و محدودیت‌ها نمی‌توانند وعده‌های انتخاباتی خود را محقق کنند. اصلاح طلبان حتی در صورت تایید شدن کاندیدا‌های خود در انتخابات، باز هم با این چالش روبرو خواهند بود که چگونه مردم را متقاعد کنند و اگر بتوانند این چالش‌ها را مدیریت کنند و بر آن فائق بیایند، به طور طبیعی در انتخابات شرکت می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۱  آذر  ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۹۵۷۱۳، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
بنظرم بستگی داره این نظامی که نامزد میشه هدف و شعارش چی باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین