پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۱۴۸۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کره شمالی طی ۱۹ سال اخیر یعنی از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۹ در مجموع ۵۹ میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار کالا از کشور‌های مختلف وارد کرده است که سهم ایران تنها ۱۴۲ هزار دلار از این واردات می‌باشد.
شعار سال: براساس آمار‌های وب‌سایت trademap، همچنین این آمار‌ها نشان می‌دهد بخش قابل‌توجهی از واردات کره شمالی عمدتا از کشور چین بوده و روابط تجاری آن‌ها با سایر کشور‌ها بسیار ناچیز است، به‌طوریکه طی سال ۲۰۱۹ از مجموع واردات دو میلیارد و ۷۲۴ میلیون دلاری کره شمالی، ۹۵ درصد آن از کشور چین وارد شده است.

پس از چین، روسیه با سهم ۱/۶ درصدی در رتبه دوم، نیکاراگوئه و برزیل نیز هر کدام با سهم ۷/. درصدی در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. همچنین طی ۱۹ سال اخیر کره شمالی تنها ۱۴۲ هزار دلار واردات رسمی از ایران داشته که این میزان معادل ۰۰۰۲/. درصد واردات ۱۹ ساله این کشور است.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار: 11 آذر 1399، کد خبر: 2136790،  www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
خیلی خوبه که در این زمینه بتونیم رشد خوبی در ارتباطات با هم پیمان های خودمون داشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
کره شمالی هم که همه فکر میکنن هیچ واردات و صادراتی نداره نشون میده که مرز های برای کالاهای اساسی بازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین