پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۶۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
سه استان اصفهان، یزد و فارس با همکاری یکدیگر آماده اجرایی کردن طرحی با عنوان «گردشگری ایمن» در روز‌های کرونایی و پس از آن می‌شوند تا از رکود بیش از پیش این صنعت مهم جلوگیری کنند.

شعار سال: سه استان اصفهان، یزد و فارس با همکاری یکدیگر آماده اجرایی کردن طرحی با عنوان «گردشگری ایمن» در روزهای کرونایی و پس از آن می‌شوند تا از رکود بیش از پیش این صنعت مهم جلوگیری کنند.
معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که اقتصاد سه استان فارس، یزد و اصفهان بر پایه گردشگری است و در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا بشدت آسیب دیده است و نمی‌دانیم این شرایط تا چه زمانی ادامه دارد از این رو، مقدمات «گردشگری ایمن» فراهم شده تا از ادامه این روند آسیب‌زا جلوگیری شود.


سیدحسن قاضی عسگر با اشاره به اینکه وجود بیماری کووید 19 به ما این پیام را می‌دهد تا با آن همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشیم، افزود: شیوع کووید ۱۹ به ما اثبات کرد که در آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی‌های آینده بر عوامل مؤثر صنعت گردشگری استان اصفهان متمرکز شویم.


وی با اشاره به برگزاری ویدیوکنفرانس بین استان‌های اصفهان، فارس و یزد درخصوص توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: استان‌های یزد، فارس و اصفهان به مثلث طلایی گردشگری ایران شهرت دارند و مقرر شد مقدمات «گردشگری ایمن» در این سه استان فراهم شود و در آینده نزدیک استانداران این سه استان جلسه‌ای با همین موضوع برگزار خواهند کرد تا به پروتکل‌های نهایی مناسبی دست پیدا کنیم تا اقدامات لازم در سطح هیأت دولت و دستگاه‌های اجرایی و تصویب نهایی آن در تهران اقدامات مربوطه انجام شود تا در نهایت بتوانیم اقتصاد گردشگری را راه بیندازیم.


این مسئول با تأکید بر اینکه شیوع این بیماری نه تنها بر بدنه گردشگری بلکه صنایع دستی بخصوص فرش دست‌باف آسیب جدی زده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بجز صنعت گردشگری، صنایع دستی و فرش دست‌باف بشدت دچار مشکل شده است که در این زمینه باید اقدامات جدی برای نجات این صنعت انجام شود.

وی با بیان اینکه در نشریه «نیچر» مقاله‌ای با مضمون تأثیر توسعه کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی منتشر شده است، عنوان کرد: این مقاله دستاوردهای جدیدی را ارائه کرده است مبنی بر اینکه 83 درصد ابتلا به کرونا ناشی از حضور در گردهمایی‌های خانوادگی و تجمعات است که با این آمار می‌توان به پروتکل‌های بهداشتی جدید و بهبود بخشیدن آن به منظور از سر‌گیری گردشگری و تحت عنوان گردشگری سلامت اشاره کرد. 

وی شرط اجرایی شدن «گردشگری ایمن» را در سازگاری باکرونا عنوان کرد و بیان داشت: چنانچه شهروندان شرایط زیست با ویروس کرونا را در سبک زندگی نهادینه کنند می‌توان به عملیاتی کردن این طرح امیدوار بود و در آینده نزدیک شاهد از سرگیری سفرها اما با پروتکل‌های بهداشتی سخت و جدی‌تر بود.


معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امروز گردشگری بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران از ناحیه کرونا دچار آسیب شده است تصریح کرد: در همین شرایط کشورهای دنیا از جمله ترکیه به‌جای رکود و سرکوب گردشگری به توسعه گردشگری ایمن روی آورده و فعالیت خود را در این حوزه گسترش داده‌اند و این الگوی مناسبی است که کشور ما از آن بهره گیرد تا این صنعت در استان‌هایی چون اصفهان، فارس و یزد که بسیار در اقتصاد این استان‌ها می‌تواند مؤثر باشد بار دیگر جان گیرد.

وی با بیان اینکه ما نیز می‌توانیم گردشگری ایمن را در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان داشته باشیم عنوان کرد: اگر همان‌طور که اشاره شد مردم از تجمع و گردهمایی‌های خانوادگی اجتناب کرده و پروتکل‌های ساده بهداشتی که همان ماسک زدن، رعایت بهداشت فردی و فاصله اجتماعی است را مراعات کنند 83 درصد طبق بررسی‌های علمی انجام شده از شیوع کرونا جلوگیری می‌شود.


سیدحسن قاضی عسگر با عنوان اینکه در حال حاضر برای اجرایی کردن طرح توسعه گردشگری در انتظار مجوز از سوی ستاد ملی کرونا هستیم ادامه داد: با توجه به رکود، خصوصاً در بخش صنایع دستی و فرش دست‌باف از تمامی سرمایه‌گذاران و کسانی که می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند دعوت می‌کنیم تا وارد این حوزه شده و به کمک این صنعت بیایند. حتی از کسانی که علاقه به صنایع دستی بخصوص فرش دارند می‌خواهیم که با خرید این صنایع به زنده ماندن این هنر کمک کنند تا بتوانیم با حداقل امکانات در شرایط فعلی این حوزه را حفظ کنیم تا در آینده نزدیک با برنامه‌ریزی‌های اصولی به گسترش و توسعه این صنعت تأثیرگذار و جهانی بپردازیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، تاریخ انتشار: ۱۵آذر ۱۳۹۹، کد خبر: irannewspaper.ir، -


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
امیدوارم که بعد از کرونا بتونیم صنعت گرئشگری خودمون رو دوباره در مسیر رشد قرار بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
گردشگری در ایران نیازمند تغییرات زیادی هست باید این موضوعات رو هرچه زودتر مورد بررسی قرار بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
اصفهان باید ساختار های گردشگری خودش رو کمی اداپته تر با قوانین گردشگری جهان بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
این سه شهر شهر طلایی گردشگری مستند ولی نباید تو دوران کرونا بهشون بها داد و مردم رو ترغیب کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
اين سه استان يا بهتر بگم اين مثلث گردشگري ايران بايد از نو احيا بشه بعد از كرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین