پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اختصاص ردیف یک هزار میلیارد تومانی برای توسعه سواحل مکران در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که اعتبارات تخصیصی به بخش منابع آب و راه این استان در سال ۹۹ و حتی سال ۱۴۰۰ با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.
شعار سال: مهرداد عرب اول اظهار داشت: از ۲ سال قبل سیاست و رویکرد سیستان و بلوچستان را برنامه محوری و بر مبنای پژوهش قرار دادیم که طی این مدت این روند را به صورت جدی دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه همچنین توزیع منابع بر اساس برنامه و خروجی مطالعات شکل گرفته است، افزود: در سال ۹۹ اساس توزیع اعتبارات بین فصول را بر مبنای مطالعات آمایش سررزمین قرار دادیم و این مهم را با افتخار دنبال می‌کنیم، چراکه پژوهش‌ها باید به متن جامعه کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سنوات قبل ردیف توسعه سواحل مکران را در قانون داشتیم که حداکثر اعتباری که در این ردیف می‌گرفتیم، ۳۵۰ میلیارد تومان بود، امسال مطالعات سند توسعه سواحل مکران به پایان رسید و جهت اجرا ابلاغ شد که نتیجه این پژوهش اختصاص هزار میلیارد تومان ردیف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ است که اگر این مطالعات نبود مسیر سال‌های قبل را طی می‌کرد.

وی با اشاره به مطالعات آمایش استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: خوشبختانه اعتباراتی که در بخش منابع آب و راه در سال ۹۹ و حتی سال ۱۴۰۰ گرفتیم با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و ۸۱ درصد اعتبارات ملی استانی شده سیستان و بلوچستان به پروژه‌های این دو حوزه مربوط می‌شود.

عرب اول با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۰ به لحاظ بودجه‌ای قابل مقایسه با سنوات قبل نیست و در شرایط بسیار مطلوب‌تری قرار گرفته‌ایم گفت: در سال ۹۹ به استناد بند "ز" قانون برنامه بودجه، شورای برنامه ریزی مجاز بود که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای را بابت فعالیت‌های پژوهشی به صورت گلوبال نگه دارد که یک میلیارد تومان سهم پژوهش استان شد.

وی افزود: در همین راستا ۱۴۷ پژوهش به دست ما رسید که بعد از بررسی‌های کارشناسی ۱۷ مورد ممیزی شد که خروجی آن برای استان مفید است، در نهایت در کارگروه پژوهش چهار مورد مؤثر به عنوان عناوین برتر انتخاب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: افتخار این استان به مرز طولانی، بازارچه‌های مرزی و گمرک آن است، ولی هیچ وقت سند توسعه تجارت خارجی نداشتیم که امسال در کارگروه پژوهش تصویب شد و خروجی آن به ما برای تأمین منابع مالی کمک می‌کند.

وی گفت: در گذشته محاسبه «جی دی پی» فقط برای استان داشتیم که برای اولین بار مصوب شد که «جی دی پی» شهرستان‌ها نیز محاسبه شود که کار بزرگی است.

عرب اول تصریح کرد: از آنجایی که بالاترین آمار روستا‌ها در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، سند راهبردی توسعه‌ای روستایی استان را رقم زدیم که بسیار اهمیت داشت، این سند برای استفاده مطلوب‌تر از تسهیلات اشتغال به طور قطع به حوزه روستایی کمک می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۱۵آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۸۸۵۵۰، mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
پتروشیمی مکران در ایران به هیچ عنواننمیتونسته این تزلزل رو به خودش ببینه اقای روحانی غیر ممکن هارو ممکن میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین