پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۶۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
در حکمی از سوی کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جانعلی بهزادنسب (مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی) با حفظ سمت به عنوان مجری طرح توسعه سواحل مکران در وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد.
شعار سال:مَکران، مُکران یا مکوران، از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا لاس بلا در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان به طول تقریبی 1000 کیلومتر گسترده ‌است. براساس منابع تاریخی مهمترین درآمد مکران از نیشکر و یک گونه شکر سفید موسوم به پانیذ بوده‌است که از آنجا به سرزمین‌های مجاور صادر می‌شده است.
 
نظر به اهمیت و جایگاه منحصر به فرد مکران در دستیابی به توسعه پایدار مناطق جنوب و شرق کشور، موقعیت این سواحل در بهره گیری از ظرفیت دسترسی به آب‌های بین‌المللی و تحقق منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ی توسعه سواحل مکران مورد توجه و تأکید ویژه‌ی دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
 
تأکید بر محورهای «درون‌زایی» و «برون‌گرایی» در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و «توسعه‌ی اقتصاد دریایی در جنوب کشور با محوریت سواحل مکران» به عنوان یکی از محورهای اصلی ششمین برنامه ی توسعه‌ی جمهوری اسلامی ایران، سبب شده تا توسعه‌ی سواحل مذکور به منزله‌ی یکی از اهداف راهبردی کشور مورد توجه قرار گیرد و در زمره‌ی یکی از مهم‌ترین کانون‌های اقتصادی و ژئوپولتیک منطقه، فرصت‌های ویژه‌ای را در برابر شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران قرار دهد.
 
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در بخشی از حکم انتصاب بهزاد نسب آمده است: انتظار دارد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آبادسازی سواحل مکران و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از اهداف راهبردی کشور، با بهره گیری از تمامی ظرفیت های ملی و محلی در پیشبرد برنامه ها و طرح های اساسی وزارت متبوع با تاکید بر سند توسعه منطقه ساحلی مکران اهتمام ورزید.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری کاج پرس  ، تاریخ انتشار:   4 آذر  1399  ، کدخبر: 2958، www.kajpress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
در بخش كشاورزي عميقا دچار كم گذاشتني شديم كه هيچ اينده اي هم نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
بعيد ميدونم كه دولتي ها بخوان روي اين موضوع تاكيد ويژه اي داشته باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
اميدوارم در زمينه تاكيد ويژه اي كه دولت براي اين شركت ها كرده عمل هم بكنه و بهشون رسيدگي بكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
وزير جهاد كشاورزي بايد جواب بده به مردمي كه الان بايد مرغ رو با اين قيمت بخرن براي چي در جوابگويي ضعيف؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین