پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
بعد از گذشت دو ترم دانشجویان همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌های مسؤولان هستند تا بتوانند بدون دغدغه پرداخت هزینه بالای بسته های اینترنتی، به ادامه تحصیل آنلاین بپردازند.
شعار سال: با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بخاطر جلوگیری از عدم انتشار ویروس کرونا، آموزش‌ها در فضای مجازی آغاز شد و همین آموزش‌ها موجب دردسر‌های برای دانش آموزان، دانشجویان و والدین شد که روز به روز نیز بر این مشکلات و نارضایتی جامعه هدف افزوده می‌شود.

۱۴ مهر ۹۹ بود که وزیر جوان کشور از فعال سازی اینترنت رایگان برای دانشجویان خبر داد و بیان داشت: بعد از اینترنت رایگان دانش آموزان، معلمان و استادان دانشگاه از امروز ۱۴ مهر ماه بسته‌های اینترنتی دانشجویی نیز به صورت رایگان فعال می‌شود.

اما ۱۴ مهرماه به ۱۷ آذر ۹۹ هم رسید و خبری از محقق شدن وزیر ارتباطات نشد و این وعده هم ماننده وعده‌های دیگر فعلا در روی کاغذ جا خوش کرده است.

به گفته دانشجویان استان کردستان ترم گذشته با هزار مشقت به پایان رسید و در ترم جدید هم که یک و ماه و نیم از آن می‌گذرد دستیابی به اینترنت رایگاه که حق دانشجویان است تا کنون محقق نشده است.

چیزی به اسم اینترنت رایگان برای دانشجو و هییت علمی نیست

هوشنگ گوهرچینی رییس دانشگاه پیام نور بیجار اظهار داشت: پس از دو ترم فعالیت مجازی دانشجویان چیزی به نام اینترنت رایگان به ما اختصاص داده نشده است و ما خودمان هزینه ترافیک سایت‌های دانشگاه جهت استفاده دانشجویان را تامین می‌کنیم.

عضو هییت علمی دانشگاه پیام نور کردستان گفت: به گفته وزیر ارتباطات بسته‌های در اختیار هییت علمی دانشگاه قرار دادن که بنده بعلت پیش شرط‌های آن تا کنون موفق به استفاده از این بسته‌ها نشده ام و ترجیح می‌دهم از بسته‌های خریداری شده استفاده کنم.

آموزش رایگان حق دانشجویان است که این روز‌ها به وادی فراموشی سپرده شده

یکی از دانشجویان دانشگاه کردستان بیان داشت: شیوع ویروس کرونا موجب شد قسمت اعظمی از هزینه‌های آموزش فضای مجازی بر دوش دانشجویان باشد که در این شرایط بد اقتصادی موجب دلسردی این قشر شده است.

وی با تاکید بر اینکه تحصیل رایگان حق دانش آموزان و دانشجویان است، اما سوق دادن آموزش‌ها به سمت فضای مجازی موجب دو چندان شدن هزینه خانواده‌ها شده است که نیازمند یک تدبیر جدی از سوی مسولان مربوطه است.

مولایاری تصریح کرد: عدم پوشش دهی مناسب و سرعت کم اینترنت کم بود هزینه بالای بسته‌های اینترنتی برای عقب نماندن از درس‌ها هم به آن اضافه شده است.

منتظر تحقق وعده‌ها مسؤولان هستیم

فاطمه مرتضی زاده دانشجوی ترم سوم پرستاری دانشگاه کردستان اظهار داشت: آموزش فضای مجازی و هزینه‌های بالای آن و عدم دسترسی به بسته‌های اینترنتی رایگان موجب محروم شدن برخی دانشجویان از تحصیل شده است.

وی تصریح کرد: فراهم کردن لوازم اولیه ضروری برای آموزش، از اینترنت گرفته تا لوازم الکترونیکی مناسب برای دانش آموز و دانشجو بر عهده دولت است، اما دولتمردان ما حتی نمی‌توانند وعده‌های خود را محقق کند چه برسد به تهیه ملزومات آموزشی رایگان برای قشر دانش آموز و دانشجو.

این دانشجوی کردستان تاکید کرد: بعد از گذشت دو ترم دانشجویان همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌های سر خرمن مسؤولان هستند تا بتوانند بدون دغدغه پرداخت هزینه‌های سرسام آور بسته‌های اینترنت به ادامه آموزش‌های فضای مجازی برسند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۷۵۱۲۹، dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
وعده دادن یکی از وظایف اصلی اقای وزیر جوان هست باید در این زمینه بیشتر به مسئولین گیر بدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین