پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اینکه تعداد آسانسور‌های استاندارد سازی شده دستگاه‌ها و بیمارستان‌ها حدود ۱۵ درصد است، گفت که ۲۰ درصد دیگر نیز در مرحله بازرسی جهت دریافت گواهی ایمنی آسانسور قرار دارند.
شعار سال: محمودرضا طاهری اظهار داشت: تعداد گواهینامه‌های بازرسی صادره در سال برای دستگاه‌های دولتی و بیمارستان‌ها حدود ۱۵ هزار مورد است.

وی افزود: سالیانه نیز تعداد کل بازرسی‌ها از آسانسور‌های دولتی و غیردولتی حدود ۴۵ هزار مورد است این درحالی است که حدود ۳۰۰ هزار آسانسور در استان تهران موجود است.

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه بازدید ادواری از آسانسور‌ها به شرکت‌های مجاز بازرسی واگذار شده است گفت: ۲۰ شرکت در این زمینه فعالیت می‌کنند که در نهایت این اداره کل بر روند گزارش‌ها و صدور مجوز‌ها نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد گواهی ایمنی کل کشور در تهران صادر می‌شود.

طاهری با بیان اینکه آنطور که قوانین وجود دارد نسبت به بحث ایمنی آسانسور‌ها اهمیت و دقت داده نمی‌شود گفت: باید بر آسانسور‌های بخش دولتی، خدماتی، تجاری و برج‌های مسکونی سالیانه گواهی ایمنی استاندارد صادر شود در حالی که شاهد اجرای این روند نیستیم.

وی تاکید کرد: استاندارد‌های لازم در زمینه گواهی ایمنی آسانسور‌ها و نحوه فعالیت شرکت‌های بازرسی تدوین شده است و امسال بحث بازرسی ادواری از آسانسور‌ها اجباری شده، اما از آنجایی که هزینه تعمیر و یا تعویض قطعه‌های آسانسور گرانقیمت است شاهد وجود مشکل در این زمینه هستیم.

مدیران دستگاه‌ها و مجتمع‌ها مسئول حوادث ناشی از نقص آسانسور هستند

مدیرکل استاندارد استان تهران به نقش و مسئولیت مدیران دستگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید مدیر ارشد در یک دستگاه دولتی اعتبار و هزینه‌ها را بررسی کند و اعتباری برای تعمیر و یا تعویض قطعه‌های آسانسور اختصاص دهد که متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها به خاطر کمبود بودجه در هزینه‌های ضروری از جمله آب و برق با مشکل روبرو هستند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه‌ها بدانند در صورتی که حادثه‌ای در آسانسور‌ها رخ دهد مسئولیت این امر بر عهده آنان است و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

متخلفان اخذ گواهی استاندارد ایمنی آسانسور‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

طاهری با اشاره به صدور گواهی ایمنی آسانسور در مجتمع‌های تجاری گفت: هیات مدیره و مدیرعامل مسئول هستند و اگر بخاطر بی توجهی حادثه‌ای برای کسی در آسانسور رخ دهد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی ابراز داشت: بعضی از افراد حوادث آسانسور‌ها را جدی نمی‌گیرند و گمان می‌کنند نهایت منجر به گیر افتادن افراد در آسانسور می‌شود که اینگونه نیست چندسال پیش در یکی از دانشگاه‌های دولتی چندین استاد در یک آسانسور به مشکل برخوردند که ساعت‌ها برای نجات آن‌ها از آسانسور طول کشید و این مورد بازتاب رسانه‌ای بسیار داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در چند سال گذشته آسانسور‌هایی که دارای نقص بودند پلمب می‌شد گفت: متاسفانه شاهد بودیم این پلمب‌ها یا برای تعمیر و یا استفاده مجدد بدون هماهنگی فک پلمب می‌شود که این امر برای مراجع قضایی باعث حجم پرونده و مشکلات فراوان شده بود از این رو از همه دستگاه‌ها درخواست کردیم تا نسبت به صدور گواهی ایمنی استاندارد آسانسور اقدام کنند.

وی افزود: همچنین موضوع استاندارد سازی آسانسور‌ها در شورای استاندارد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، ولی این اداره کل به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه ورود کند و نیازمند همکاری دستگاه هاست.

اختصاص اعتبار برای دریافت گواهی ایمنی آسانسور در دستگاه‌های دولتی

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اینکه باید اعتباری برای استانداردسازی آسانسور در دستگاه‌های دولتی اختصاص یابد گفت: نهاد‌های حاکمیتی و نظارتی باید اعتبار‌هایی در این زمینه در نظر بگیرند همانگونه که طبق قانون یک درصد بودجه یک نهاد برای تحقیقات و یک درصد برای ترویج مباحث فرهنگی قرار می‌گیرد باید قانونگذار در این زمینه نیز سیاست گذاری کند و بودجه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: امسال نه تنها استانداردسازی آسانسور‌ها بلکه پله‌های برقی مشمول قوانین استاندارد اجباری شده است و برای دستگاه‌ها تکلیف قانونی ایجاد کرده است که باید برای اینگونه مواد بودجه نیز در نظر گرفته شود چراکه قوانین به تنهایی و بدون سازوکار امکان پذیر نیست.

مدیران دستگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و خدماتی احساس خطر کنند

طاهری از مدیران دستگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و خدماتی درخواست کرد: نسبت به سلامت کارکنان و عموم مردم احساس مسئولیت کنند و نسبت به استاندارد سازی و اخذ گواهی ایمنی آسانسور‌ها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد استان تنهران با قوه قهریه و به تنهایی نمی‌تواند دستگاهی را مجبور به رفع نواقص آسانسور کند در این زمینه نیاز به همکاری است.

مدیرکل استاندارد استان تهران خاطر نشان کرد: در این میان شاهد هستیم که بعضی از مردم مانند کسبه پاساژ علاءالدین نسبت به نقص آسانسور‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و از این اداره کل درخواست کرده اند تا آسانسور‌های این پاساژ پلمب شود که این نشانگر توجه مردم و دغدغه مندی آنهاست.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۱۴۲۴۸۷، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
ادارات دولتي در شهرستان ها خيلي خيلي وضعيت بدي دارن يعني هر لحظه ممكنه ساختمون رو سر همشون فرو بريزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین