پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در صورتی که سیلاب بالادست در مخزن سد رئیسعلی دلواری ذخیره نمی‌شد، بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب بدون استفاده رها می‌شد.
شعار سال: جمشید تویل معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: با توجه به قرارگیری استان بوشهر در نقطه انتهایی دو حوضه آبریز حله و مُند، ضرورت حداکثر بهره برداری از روان‌آب‌های این دو حوضه پیش از تخلیه به دریا دوچندان است.

او افزود: از دو دهه پیش، مطالعات گسترده‌ای در همه حوضه‌های آبریز اصلی و داخلی استان صورت گرفته است و تا کنون چهار سد بزرگ و ۹ سد متوسط و کوچک به بهره برداری رسیده یا در حال ساخت است.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به بررسی‌هایی که برای ایجاد سد صورت می‌گیرد، ادامه داد: نتیجه این اقدامات، طرح ریزی و احداث سد‌های بزرگ و کوچکی است که از اولین مراحل اجرا، بالاترین ضریب ایمنی و کارایی را دارند.

تویل با بیان نمونه‌هایی از کنترل سیلاب در سد‌های استان، عنوان کرد: فرازبند و تونل‌های انحراف سد دالکی نیز در سیلاب اخیر، موجب کاهش دبی از هزار و ۹۰۰ به هزار و ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه شد و با تکمیل این سد، همه سیلاب‌های مخرب رودخانه دالکی در مخزن آن ذخیره خواهد شد و در فصل گرم در اختیار کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد.

سد رئیسعلی دلواری تا حالا این قدر آب به خود ندیده بود

او ابراز امیدواری کرد: با تکمیل سد‌های در دست ساخت، ظرفیت ذخیره سازی روان‌آب‌ها در استان بوشهر به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر به سد رئیسعلی دلواری به عنوان یک طرح در حال بهره برداری اشاره و بیان کرد: در صورتی که سیلاب بالادست ناشی از فعالیت سامانه بارشی اواسط آذر در مخزن این سد ذخیره نمی‌شد، بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب بدون استفاده از دسترس خارج می‌شد.

تویل گفت: کنترل نشدن حجم عظیم سیلاب و ترکیب شدن آن با روان‌آب‌های میان حوضه‌ای و همچنین سیلاب رودخانه دالکی، می‌توانست عواقب فاجعه باری را به همراه داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۷ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۷۵۹۷۹۶۹، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین