پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
بر اساس اعلام هواشناسی استان بوشهر، بارش باران در استان طی روزهای آینده ادامه دارد و سامانه بارشی تقویت می‌شود که می‌طلبد همه تیم‌های مدیریت‌بحران آماده باشند.

شعار سال: استان بوشهر در منطقه گرم و خشک کشور واقع شده است و هر ساله از میانگین بارش کمی برخوردار است و امسال میزان بارش‌ها نسبت به هر سال نیز کمتر شده است.

در حالی که آخرین ماه سال ۹۶ را می‌گذرانیم، سامانه بارشی وارد استان بوشهر شده است و در روزهای آینده شاهد بارش‌های خوبی در استان بوشهر خواهیم بود که احتمال وقوع سیل نیز در استان وجود دارد.

در سال‌های اخیر بارها و بارها شاهد وقوع بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب در استان بوشهر بوده‌ایم که علاوه بر بروز خسارات گسترده، باعث جان باختن تعدادی از مردم نیز شده است.

حال با توجه به تجربیات سال‌های اخیر می‌طلبد هماهنگی و آمادگی لازم توسط تیم‌های مدیریت بحران ایجاد شود و بر همین اساس نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر صبح پنجشنبه برای این منظور برگزار شد.


یک هفته بارانی در انتظار استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان اظهار داشت: از امروز این سامانه فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده است که باعث افزایش ناپایداری جوی در استان شده است.

نادر شفیع‌خدایی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش خفیف و پراکنده در برخی نقاط استان آغاز شده است، تصریح کرد: در روزهای آینده این سامانه تقویت می‌شود و فعالیت این سامانه به مدت هفت روز در استان ادامه دارد.

وی از تشدید بارندگی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی به تناوب تا پایان روز چهارشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری در هفته آینده خبر داد و بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی برای روز چهارشنبه آینده در جنوب استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های شدیدی در استان فارس نیز پیش‌بینی می‌شود، احتمال ورود سیلاب آن به استان بوشهر و وقوع سیل وجود دارد.

آماده‌باش همه دستگاه‌ها

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با اشاره به وضعیت بارندگی در استان اظهار داشت: سامانه بارشی از امروز در استان بوشهر فعال شده است و در روزهای آینده نیز فعالیت این سامانه ادامه دارد.

مهرداد ستوده با تاکید بر لزوم استقرار همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها در نقاط بحران، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید آماده باشند تا در صورت شدت بارش باران و جاری شدن سیل وارد عمل شوند.

وی خواستار اطلاع‌رسانی به موقع برای جلوگیری از آسیب‌ها شد و افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی استان بوشهر برای جلوگیری از آسیب‌ها باید در حالت آماده باش باشند.


تیم‌های امدادی آماده باشند

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم افزایش آمادگی تیم‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر بیان کرد: اورژانس و تیم‌های امدادی هوایی، جاده‌ای و دریایی نیز باید در مناطق مورد نظر آماده باشند.

وی از مواج شدن خلیج فارس و وزش باد شدید خبر داد و اضافه کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی و شیلات استان بوشهر برای حفاظت از شناورها پیش بینی‌های لازم را انجام دهند و از تردد شناورها به خلیج فارس جلوگیری شود.

ستوده با تاکید بر پاکسازی دهانه پل‌ها، سیل‌بندها و آب‌روها گفت: در ایام بارندگی و وزش باد ضمن لغو مرخصی‌ها کارکنان و مدیران، تیم‌های عملیاتی آبرسانی در نقاط مختلف بحرانی مستقر شود.


کاهش ۸۰ درصدی آورد رودخانه‌های استان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز اظهار داشت: میزان بارندگی‌ها در استان بوشهر طی سال‌های اخیر کمترین میزان بوده است و حجم ذخیره سد رئیسعلی دلواری به کمترین میزان رسیده است.

شاهپور رجایی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد حجم پشت سد رئیسعلی دلواری به میزان ۱۰۳ میلیون متر مکعب پر شده است، افزود: ۸۵ درصد ظرفیت مخزن سد رئیسعلی دلواری دشتستان خالی است.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی باعث بروز خسارت به سفره‌های زیر زمینی، اراضی کشاورزی، میزان آبدهی چاه‌ها و رودخانه‌ها شده است، ادامه داد: ورودی آب به سد رئیسعلی ۷۲ درصد کاهش و خروجی آب از سد ۱۷ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از کاهش ۸۰ درصدی آورد رودخانه‌های استان خبر داد و بیان کرد: بیشترین آورد رودخانه‌های استان در سال جاری مربوط به رودخانه مند بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 اسفند 96، کد مطلب: 4234350: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
از بین بردن پوشش های گیاهی و همچنین فقدان مدیریت مناسب از عوامل اصلی سیل میتونه باشه ، باید مسئولان جنگل کاری را در اولویت کاری خود قرار دهد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین