پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۸۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
مجله آمریکایی "نشنال اینترست" قدرت و توانایی سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس ۴۰۰ روسیه را ارزیابی کرد.
شعار سال: مجله آمریکایی "نشنال اینترست" قدرت و توانایی سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس ۴۰۰ روسیه را ارزیابی کرد. این نشریه در عنوان مقاله خود را این سوال قرار داد که آیا سیستم دفاع موشکی با استفاده از این موشک‌ها «ترس اصلی ناتو» است؟

نشنال اینترست خاطرنشان می‌کند که اس ۴۰۰ از نظر عملکرد و توانایی چندین برابر از سیستم‌های قبلی اس ۳۰۰ برتر است. طبق نوشته این نشریه، اس ۳۰۰ فقط یک سامانه پدافند هوایی دوربرد است، در حالی که جدیدترین مجموعه روسی بسیار پرکاربردتر است و به لطف داشتن چهار نوع موشک مختلف، قادر است اهداف را درهم در فواصل کوتاه و و هم در فواصل طولانی مورد اصابت قرار دهد.

نویسنده مقاله توضیح می‌دهد که اس ۴۰۰ می‌تواند همزمان تا ۸۰ هدف و ۱۶۰ موشک هدایت شونده را مورد اصابت قرار دهد که به دلیل گسترش استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

نشریه آمریکایی اضافه می‌کند علاوه بر این روسیه در دهه گذشته توانسته است بسیاری از قرارداد‌های صادراتی بزرگ را برای این سیستم دفاع هوایی امضا کند و در میان مشتریان مشهور اس ۴۰۰ کشور‌هایی مانند چین، ترکیه و هند وجود دارد و عراق، مصر، ویتنام، قطر و عربستان نیز در سال‌های اخیر علاقه خود را برای خرید یک سیستم دفاع موشکی نشان داده اند.

اس ۴۰۰ (Triumf) نسل جدید سامانه‌های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ به‌شمار می‌رود.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس ۴۰۰ "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیما‌های پارازیت انداز، هواپیما‌های رادار محور و کنترل هوایی، هواپیما‌های شناسایی و جاسوسی، هواپیما‌های استراتژیکی و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:29آذر1399،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
ناتو دلش ميخواد كشور هايي كه عضوش هستن در زمينه هايي فعاليت كنن كه تم اون دستگاه نظامي شناخته شده باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
سامانه S-400 همیشه ناتو رو ترسونده و حس میکنم اون ها به هیچ عنوان این اجازه رو به کشور های عضو ناتو نمیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
روسیه از هر لحاظ داره قدرتنمایی می‌کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین