پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
یلدای امسال در حالی می‌رود تا جولانگاه کرونا باشد که می‌توان با برگزاری آن به صورتی اینترنتی جلوی شیوع هرچه بیشتر این بیماری گرفته شود.
شعار سال: امشب طولانی‌ترین شب سال و همان شب یلدا است؛ شبی که در آیین کهن ملی ایرانیان به دورهم‌نشینی و دیدار از بزرگتر‌های فامیل اختصاص دارد، اما امسال یلدا طعم و بوی کرونایی به خود گرفته و دیگر نمی‌توان همانند تمام سال‌های گذشته، آیین شب یلدا را به صورت دورهمی‌های فامیلی برگزار کرد.

مراقب کرونا باشید
در روز‌های گذشته بیشتر مسئولان بهداشتی کشور بر عدم برگزاری شب‌نشینی شب یلدا تأکید کرده و هشدار دادند حالا که روند شیوع کرونا در کشور نزولی شده، ممکن است بازهم به دلیل دورهمی‌ها در شب یلدا شیوع کرونا موج صعودی بگیرد؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته بود که در شب‌های یلدا حواسمان باشد اگر پروتکل‌ها رعایت نشود بیماری خیز برمی‌دارد؛ وی در توضیح نحوه رعایت پروتکل‌های شب یلدا برگزار نکردن مهمانی و دورهمی‌ها را مهمترین قاعده یک اصل مهم دانست.

یلدا در کنار خانواده، دور از فامیل
در طول مدت ۱۰ ماه گذشته بیشترین گروه سنی که با ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند سالمندان یودند؛ گروه سنی که بالای ۶۰ سال سن داشته و بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متوجه خود دیدند. بر همین اساس مهمترین خطر دورهمی‌های شب یلدایی را می‌توان متوجه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی دانست که اگر اصل فاصله اجتماعی رعایت نشود و اقوام و فرزندان شب یلدا را با حضور در منزل بزرگتر‌های فامیل بگذرانند می‌تواند خطر ابتلای سالمندان به کرونا را افزایش داده و این گروه سنی پرخطر به این ویروس مبتلا شوند.
با بهره‌گیری از فناوری نوین و برگزاری یلدای مجازی می‌شود هم آیین ملی چندهزارساله را برگزار کرد و هم بزرگتر‌ها و دیگر عزیزان را در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار نداد؛ بنابراین امشب می‌توان یلدایی متفاوت را برگزار کرد نه به خاطر ابتلای خودمان به کرونا بلکه بیشتر به خاطر مبتلا نشدن بزرگان خانواده و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که مایه خیر و برکت خانواده هستند.
شاید اگر یلدای امسال را متفاوت برگزار نکنیم خطر صعود مجدد شیوع کرونا را باز هم احساس کنیم، خطری که در روز‌های اخیر سیر نزولی گرفته و با رعایت قواعد بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توان امیدوار بود زودتر از پیش‌بینی‌ها کرونا را در کشور شکست داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۰۰، کد خبر: ۵۴۹۶۰۶، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
يكي از رسم هاي ما اينه كه شب يلدا بريم خونه پير هاي خودمون با اين كار اون ها رو به كشتن ميديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
من که یقی دارم مردم حتی شده هزینه جریمه هارو میدن تا این ها شب یلداشون رو از دست ندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
خدا امشب رو به خیر کنه خیلی از مردم خانواده ها به صورت پر جمعیت دور هم جمع شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
شب یلدا رو باید دور از هم جشن بگیریم امسال و چه چیزی تلخ تر از این
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین