پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مدیرکل حفاطت از محیط زیست استان قزوین گفت: برای جلوگیری از ایجاد کانون گرد و غبار در استان قزوین ۷۵۰ هزار متر مربع از اراضی تالاب اله آباد آبیک با کشت انواع گیاهان بومی احیا می‌شود.
شعار سال: حسن عباس نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال‌های اخیر، مدیریت سیلاب‌ها و آب‌های ورودی در محدوده تالابی منجر به تقویت پوشش گیاهی و همچنین محل‌های زاد آورد گونه‌های جانوری به ویژه پرندگان مهاجر شده است.
مدیرکل محیط زیست استان افزود: این موضوعات باعث شده که کشت گونه‌های بومی در زمین‌های عاری از پوشش گیاهی از جمله فعالیت‌ها و پروژه‌های این اداره کل در راستای کاهش کانون‌های گرد و غبار در تالاب الله آباد شود.
عباس‌نژاد ادامه داد: برای اجرای پروژه واکاری و کاشت گیاهان بومی در کانون‌های گرد و غبار ابتدا با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان نسبت به مکانیابی و امکان سنجی محدوده اقدام و سپس در منطقه‌ای به وسعت ۷۵۰ هزار متر مربع در تالاب الله آباد معروف به (موسی لو کهنه) عملیات کاشت، واکاری و آبیاری و نگهداری گونه‌های گیاهی بومی انجام شد.

وی اضافه کرد: خشک سالی‌های چند سال گذشته در منطقه الله آباد مشکلات زیادی را به وجود آورده بود که مهمترین مساله برای ما ورود دام‌های سنگین به دشت تالابی، ایجاد زهکشی‌های دولتی و خصوصی و تغییر کاربری برخی اراضی تالابی بوده است.

این مسئول افزود: بحث دیگر توجه به مدیریت منابع آب‌های زیر زمینی دشت تالابی و تغییر الگو کشت و زراعت در اراضی حاشیه تالاب می‌باشد.
مدیر کل محیط زیست استان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان در راستای بهره برداری سازگار با منابع منطقه به مرحله اجرا گذاشته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۲۹۹۵، ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
تقریبا بخش عظیمی از تالاب ها آبگیری شده و این بسیار بسیار اتفاق خوب و مهمی بودکه در کمبود بی آبی و ریزگردهاو خیلی عوامل دیگر تاثیر خوبی داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
محيط زيست شهر ها و استان هاي اطراف تهران بايد هزار برابر بيشتر از ايني كه الان هست جدي گرفته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
احيا شدن تالاب ها نياز به بررسي هاي بيشتر زيست محيطي داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین