پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
باید پرسید ذخیره نظام آن جوانانی هستند در زیر گوله داغ توپ و تانک در سوریه و عراق میجنگند تا هیچ داعشی حرام زاده ای جرأت نگاه چپ به خاک و ناموسشان بکند یا فلان مدیر رانت خوار و مرفه که چندین ماه از سال را در سواحل مدیترانه و آنتالیا میگذراند است؟؟

شعارسال: 38 سال پیش که ملت غیور ایران به رهبری امام روح الله انقلاب کردند هدفی جز تشکیل حکومت اسلامی و اجرای دستورات اسلام نداشتند.حضرت امام با شعار اسلام ناب و مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومین قیام کرد و ملت هم با جان فشانی خود زمینه تحقق این اصل مهم را فراهم کردند.این انقلاب از همان ابتدا این جمله مولا علی (ع) را که«کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا » و ضدیت با اشرافیگری و تجمل گرایی را سرلوحه برنامه های خود قرارداد و از رهبرش گرفته تا مردمش بدنبال اجرای عدالت به معنای واقعی کلمه بودند و اصلا هدف از انقلاب هم همین اصل بود ولی متأسفانه با گذر زمان و با آغاز سرکار آمدن دولت سازندگی و تزریق تفکر لیبرالیستی در جامعه کم کم آرمان ها و ارزش ها عوض شد و زمینه برای تضاد طبقاتی و زندگی اشرافیگری فراهم شد.

شرایط طوری بود که از برخی مسئولین دولتی گرفته تا بعضی از روشنفکران غرب زده، توسعه غربی و هضم شدن در جامعه جهانی بقدری برایشان اهمیت داشت که له شدن اقشار مستضعف در زیر چرخدنده های توسعه اصلا برایشان اهمیتی نداشت و فقط و فقط منافع مادی خود را مدنظر داشتند.بدبختانه این روند به مرور و در دولت های بعدی در زندگی بسیاری از مسئولین دولتی نهادینه شد و این تبدیل به یک فرهنگ شد.

جمهوری اسلامی که الگوی آن مولا علی (ع) است و در مورد بیت المال و برخورد با نیازمندان و مستضعفین جامعه بسیار حساس بوده و خود نیز زندگی بسیار ساده ای حتی از اقشار متوسط جامعه نیز پایین تر داشت مسئولین بجای آنکه الگوی مردم باشند و خود را جزئی از مردم دانسته و نسبت به مشکلات اقشار جامعه بی تفاوت نبوده و در مورد بیت المال بسیار حساس و دقیق باشند کار را بجایی رسانده اند که علاوه بر دزدی آشکار از بیت المال و دریافت حقوق های نجومی،بلکه با وقاحت تمام این دزدی را حق خدمتی که در طول این سالیان برای نظام انجام داده اند میدانند و به کار خود نیز افتخار میکنند.

از طرفی هم مسئولین دولتی بجای برخورد انقلابی با این چنین مدیرانی که آبروی نظام را برده و مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کرده اند آنها را ذخیره های نظام عنوان میکنند!!

باید پرسید ذخیره نظام آن جوانانی هستند که امروز در زیر گوله داغ توپ و تانک در سوریه و عراق میجنگند تا هیچ داعشی حرام زاده ای جرأت نگاه چپ به خاک و ناموسشان بکند یا فلان مدیر رانت خوار و مرفه که چندین ماه از سال را در سواحل مدیترانه و آنتالیا میگذراند است؟؟

متأسفانه این مدیران و کارگزاران در قالب جریانی خزنده از چندین سال پیش قصد داشته و دارند تا سیرت انقلاب را از اهداف و ارزش های خود تهی کنند و سعی میکنند که کشور را از درون استحاله کنند و درصدد هستند تا آرمان ها و ارزش های انقلاب را که چندین هزار شهید بخاطر حفظ آنها داده ایم تغییر دهند.نگاهی که امام خامنه ای بارها و بارها خطر نفوذ آنها را در سخنرانی های متعدد در این دو سال اخیرهشداردادند.این جریان خطرناک در طول این سالیان سال در دل خود مدیرانی را پرورش داده است که نگاهشان به مقوله اسلام سیاسی و انقلاب یک نگاه کاملا سکولار و غربیست و اعتقاد دارند که پیشرفت و عزت در گرو تعامل با غرب و کدخداست.فیش های نجومی،اختلاس های میلیاردی،قراردادهایی همچونipc , fatf و ... حاصل این جریان است.

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دولت باید با چنین مدیرانی که باعث آبروریزی نظام اسلامی شده اند برخورد قاطع کند و با اصلاح ساختارها و قوانین زمینه بروز چنین تخلفاتی را بگیرد ولی متأسفانه در روزهای اخیر معاون رئیس جمهور جناب جهانگیری در اقدامی عجیب کار این چپاول کنندگان بیت المال را قانونی قلمداد کرده و از آنها حمایت کرد!!باید از جناب معاون پرسید در کجای قانون مصوب شده است که یک مدیر میتواند ماهیانه 50 میلیون تومان حقوق بعلاوه پاداش ها و حق مأموریت های نجومی و تسهیلات میلیاردی و. .. بگیرد؟؟واقعا جای تأمل دارد!!!با این اوصاف در سفر استانی آتی سؤال جناب رئیس جمهور احتمالا این خواهد بود که مردم چرا بابت اینکه انتقاد و اعتراض کردند نسبت به این مدیران عذرخواهی نمیکنند چون کاملا قانونی بوده است!!

به عنوان یک دانشجوی مطالبه گر و انقلابی مطالبه برخورد جدی و محکم با این متخلفان را از قوه مجریه و قوه قضاییه و دیوان محاسبات دارم.

حسین کیقبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 14مهر1395، کدخبر: 914583: www.dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین