پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۰۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
طرح موتوریار در حالی از روز ۸ دی ماه امسال آغاز شد که شیوه‌ای نوین برای پرداخت تخلفات موتورسواران متخلف است.

شعار سال: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ابتدای هفته بود که در رابطه با طرح موتوریار گفت: چند روز است که سامان دهی موتورسواران در دستور کار قرار گرفته است و در ابتدا  در 10 نقطه به صورت آزمایشی این طرح به اجرا درآمد و از روز 8 دی ماه این طرح در 60 نقطه از تهران اجرایی می شود و پس از آن نیز در سراسر تهران عملیاتی خواهد شد و در این طرح به جای توقیف متخلفین از آن ها در طرح های انضباط ترافیکی استفاده خواهد شد.

موتوریار

کاهش تخلفات به دنبال اجرای طرح موتوریار

سرهنگ احمد ابراهیمی، رئیس منطقه 10 راهور تهران بزرگ در این خصوص گفت: رضایت شهروندان از طرح موتوریار تا حدود زیادی بوده و از این طرح استقبال شده است. در گذشته درگیری و عصبانیت موتورسواران از توقیف وسیله نقلیه خود بسیار زیاد بود.

 

او افزود: امروز این مشکل برطرف شده است و در آرامش کامل موتورسواران توجیه و آموزش داده شده و از آن ها در طرح های انضباط ترافیکی استفاده می شود. 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: موتورسوارانی که از خط ویژه عبور کرده، از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، از چراغ قرمز عبور می کنند و پلاک خود را مخدوش می کنند، امروز مشمول این طرح می شوند و به ازای انتقال موتورسیکلت آن ها به پارکینگ، به کمک پلیس می آیند.

سرهنگ ابراهیمی با تشریح جزئیات این طرح گفت: موتورسواران متخلف بین 30 دقیقه تا 2 ساعت در این طرح مشارکت کرده و با این کار به خوبی متوجه خواهند شد که بر هم زدن نظم ترافیکی چه اثرات سویی می تواند داشته باشد. این موتورسواران زمانی که در طرف مقابل قرار می گیرند، به خوبی متوجه می شوند که عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی چه تبعات و خطراتی دارد.

رئیس منطقه 10 راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در همین مدت کوتاهی که این طرح به مرحله اجرا درآمده است، تخلفات موتورسواران تا حدودی کاهش یافته است. استقبال نیز خوب بوده و امید است با اجرای این طرح در سراسر کشور این حوزه سامان پیدا کند.

این مقام انتظامی در پایان ضمن توصیه به شهروندان تاکید کرد: رعایت نکات راهنمایی و رانندگی برای حفظ شهروندان است. زمانی که عنوان می شود موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده کنند به این علت است که تا حدود زیادی می تواند مرگ و میرهای این حوزه را کاهش دهد. این امر در حوزه خط ویژه و چراغ قرمز نیز به همین شکل است و خطرات این تخلفات جان خود موتورسواران را تهدید می کند.

99 درصد موتورسواران از طرح موتوریار رضایت دارند

سروان حمیدرضا خدایاری، معاون آموزش منطقه 10 راهور تهران بزرگ در این خصوص گفت: ما در این طرح به تخلفات عبور از پیاده رو و حرکت در مسیر مخالف نیز رسیدگی می کنیم و موتورسواران متخلف این حوزه ها را نیز در این طرح به کار گیری می کنیم. این تخلفات بسیار حادثه ساز است و به این شکل با آن ها برخورد می شود.

سروان خدایاری

او افزود: ده روز این طرح به صورت آزمایشی در 10 نقطه تهران آغاز شد و از دو روز پیش این طرح در 60 نقطه تهران به اجرا درآمد و مقرر شده است هر روز 30 نقطه تهران در این خصوص عمل کنند. 3 نقطه اصلی در این طرح در منطقه 10 قرار دارند که همواره از ترافیک زیادی برخوردار هستند.

معاون آموزش منطقه 10 راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: نخستین محور پر تردد تقاطع نواب و خیابان آزادی است، تقاطع دوم رودکی و سومین تقاطع پرتردد نیز تقاطع خیابان آزادی و بهبودی است. تا این لحظه رضایت موتورسواران 99 درصد بوده است و آن یک درصد نیز به این علت است که مثلا بستگان آن ها در بیمارستان هستند و یا یک کار بسیار مهم دارند که اگر برای ما مشخص شود با آن ها همکاری کامل خواهیم کرد  و مدت زمان کم تری این افراد را نگه خواهیم داشت. در پایان کار یک میثاق نامه به امضای این افراد می رسد تا طبق ان دیگر تخلفات راهنمایی و رانندگی انجام ندهند.

سعید 25 ساله که از افراد حاضر در این طرح بود گفت: من هم گواهینامه به همراه داشتم و هم کارت موتورسیکلت موجود و پلاک موتورسیکلت من نیز مشکلی نداشت اما صرفا به علت این که کلاه ایمنی به همراه نداشتم من را نگه داشتند. قبول دارم که پلیس به خاطر ایمنی خودم اصرار دارد که از کلاه ایمنی استفاده کنم اما این یک ساعت باعث شد تا از کار و زندگی عقب بیفتم و به این علت از این طرح راضی نیستم.

پلاک من مخدوش بود

هوشنگ 48 ساله که در پیک موتوری مشغول به کار است، در رابطه با این طرح گفت: من به علت این که قفل موتورسیکلت را بر روی پلاک انداخته بودم و پلاک راهنمایی من خوانا نبود، متوقف شدم. به علت این که مدارک من کامل بود و مرتکب جرم نشده بودم از من در این طرح استفاده کردند. این طرح بسیار بهتر از توقیف موتورسیکلت است و توانستم به مدت یک ساعت به پلیس راهور کمک کنم.

موتوریار

طرح موتوریار عالیست

سهیل، 32 ساله از لحظات توقیف موتورسیکلت خود می گوید و با اشاره به این که از این طرح راضی است، اذعان کرد: من نزدیک به یک ساعت به عوامل راهور در چهارراه نواب کمک کردم.  مسئول این شدم که اجازه ندهم موتورسیکلت ها از پیاده رو و یا از چراغ قرمز عبور کنند. به این علت متوقف شدم که موتورسیکلت به نام برادرم است و مدارک آن همراهم نبود و به جای این که موتورسیکلت من توقیف شود و هزینه های زیادی بر من تحمیل شود توانستم با کمک یک ساعته به پلیس بار دیگر به کار خود بپردازم. طرح موتوریار عالی است.

کاهش تنش ها، بهترین محصول موتوریار

تصاویر مربوط به عصبانیت و تنش ها در هنگام توقیف موتورسیکلت یکی از بدترین جلوه های طرح های گذشته برای مقابله با تخلفات موتورسواران بود که به دنبال آن هزینه های زیاد و حجم زیادی از ترددها برای رفع این اتفاق به شهروندان تحمیل می شد. موارد و معضلاتی که در طرح جدید راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دیگر شاهد آن ها نبوده و موتورسواران را در یک چالش اجتماعی موثر نیز قرار می دهد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۱۲۱۵۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
سیاست هامون همیشه یک بام و دو هوا بوده و برای همین هم مردم زده شدن
ناشناس
Netherlands
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
این طرح با توجه به بیماری کرونا و شیوع سهمگینش اصلا خوب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
چقدر طرح پیشرفته و بی نظیری هست کاش همیشگی اجرا بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین