پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۶۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
کسانی که در محل کار به هر شکلی و به هر دلیل روانشناختی مانند حسادت یا احساس کمبود، به ساحت دیگران بی احترامی روا می‌دارند به شدت از سوی ساختار‌ها و نهاد‌های تعریف شده، مورد باز‌خواست و تذکر رسمی قرار میگیرند و در صورت تکرار رفتار ناهنجار، این حق برای فرد محفوظ است که از طریق مراجع قانونی بالاتر نسبت به فرد دارای «جرم اجتماعی»، ادعای مطالبه و خسارت اجتماعی نماید و مورد حمایت قانونی قرار گیرد.

شعار سال:در مکتب توسعه اجتماعی، یکی از مهترین مؤلفه ها، پذیرش ‌کرامت فردی (Personal Dignity) و هویت اجتماعی (Social Identity) انسان ها است.

اهمیت دادن به کرامت فردی و هویت اجتماعی انسان ها در برگیرنده احترام به فکر و ویژگی های منحصر به فردِ انسانی آنان می باشد.

اگر این نکته مورد پذیرش عموم مردم قرار گیرد، زمینه و شالوده ایجاد سرمایه اجتماعی و در نتیجه نشاط و سرزندگی در جامعه فراهم می گردد. سرمایه اجتماعی (Social Capital)، خود، وابسته به دو ویژگی یا مؤلفه است:

متعدد بودن (تکثر) یا تنوع گروه ها در اجتماع، و سپس همبستگی و همکاری این گروهها با یکدیگر، به گونه ای‌که برای رسیدن به این تنوع و‌ همبستگی‌ در اجتماع، باز همان شالوده اولیه یعنی حس احترام به دیگران و عقاید و منش آنان بایستی در همه افراد نهادینه گردد.

هدف مدیریت اجتماعی در جوامع توسعه یافته، در واقع صیانت از حق احترام و آبروی‌اجتماعی افراد می باشد و بسیار بر  پاسداری این حق احترام فردی در محل کار، و اجتماع حساسیت نشان می دهند. در کنار دلائل انسانی، یکی از دلائل مهم آن جلوگیری از کاهش کارائی فردی در محیط کار (به علت آسیب های روحی) و در نهایت، صیانت از کارآیی سازمان (OrganizationL Efficiency) می باشد.

بر این اساس، کسانی که در محل کار به هر شکلی و به هر دلیل روانشناختی مانند حسادت یا احساس کمبود، به ساحت دیگران بی احترامی روا می دارند به شدت از سوی ساختار ها و‌ نهاد های  تعریف شده مانند اتحادیهUnion مورد باز‌خواست‌ و تذکر رسمی قرار میگیرند و در صورت تکرار رفتار ناهنجار، این حق برای فرد محفوظ است که از طریق مراجع قانونی بالاتر نسبت به فرد دارای «جرم اجتماعی»، ادعای مطالبه و خسارت اجتماعی نماید و مورد حمایت قانونی قرار گیرد.

دامنه صیانت از حقوق احترام فردی و اجتماعی، به حوزه جنسیتی و پیشگیری از هر گونه تعرض ( sexual harassment ) نیز مربوط میشود.

همه این تلاش ها به این دلیل صورت‌ می گیرد ‌که با صیانت از آزادی های متعارف و حقوق اولیه انسانی، تنش های فردی حتی الامکان کاهش یابد و آرامش اجتماعی برقرار گردد.

در پرتو صیانت از آزادی ها و احترام فردی و در نتیجه سلامت اجتماعی است که ضریب اعتماد بین فردی و اجتماعی افزایش می یابد و خلاقیت، و انسجام و سرمایه اجتماعی پایه ریزی می گردد.

آیا شما، در محیط های کار و  در قلمرو  اجتماع توانسته اید با افراد بی توجه به حقوق فردی و اجتماعی دیگران برخوردی قانونی کرده و زمینه این گونه جرایم تعریف نشده اجتماعی را از بین ببرید؟۲۹ آذر ۱۳۹۹

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال رسمی دکتر سید احمد خاتون آبادی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
اسيب هاي اجتماعي در ايران به هيچ عنواننتونسته به خوبي طرح ريزي بشه تا مقابله كنيم باهاش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
ايجاد سرمايه هاي اجتماعي زماني رخ ميده كه بتونيم اسيب هاي اجتماعي رو حداقل كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
اسيب هاي اجتماعي در ايران بيشتر سهم زنان و كودكان در خانواده هاي بدسرپرست هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین