پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمانو شکننده بودن برجام را متاثر از بدعهدی آمریکا عنوان کرده و واشنگتن متهم ردیف اول مشکلات اجرایی برجام است.

شعارسال: علاءالدین بروجردی با اشاره به اظهارات اخیر یوکیا آمانو در خصوص شکننده بودن توافق هسته ای، گفت: صحبت های رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی متاثر از عدم اجرای تعهدات آمریکا است، آمریکا متهم ردیف اول مشکلات اجرای برجام شناخته شده و با توجه به تعهد که در زمینه رفع تحریم ها داشته عملا با اعمال نفوذ لابی صهیونیست و مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران، این کشور را مانع ارتباط طبیعی بانکی بین جمهوری اسلامی ایران با دنیا می شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: تصور نمی کنم این سیاست آمریکا، نتیجه ای در بر داشته باشد و در نهایت واشنگتن ناگزیر خواهد شد به اجرای دقیق برجام عمل کند.

وی تاکید کرد: مگر اینکه رئیس جمهور آینده آمریکا بخواهد قاعده توافق شده را بر هم بزند، در این صورت مبنا فرمایش مقام معظم رهبری خواهد بود که اگر بخواهند توافق را پاره کند ما به آتش می کشیم.

بروجرودی در این باره که برجام، توافق بین المللی است و رئیس جمهور جدید آمریکا نمی تواند آن را لغو کند، گفت: بر اساس عرف بین المللی چنین کاری ممکن نیست اما وقتی یک کشور می تواند مناطق مسکونی را بمباران کند و انسان های بی گناه را به خاک و خون بکشاند که در حال حاضر آمریکا و عربستان به عنوان سرسپرده آمریکا در منطقه دو سال در یمن انجام می‌دهد پس می تواند با برجام نیز چنین کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قاعده و قررات بین الملل اجازه نمی دهد کشورها توافق بین المللی را با تغییر رئیس جمهور لغو کنند اما آمریکا در جهت منافع خود تمام مقررات را زیر پا می گذارد این شناختی است که همه دنیا از ماهیت آمریکا دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 19 مهر 1395، کدمطلب: 230887 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین