پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۶۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۷
ظاهرا تولید وانت نیسان آبی آخر امسال به پایان می‌رسد، اما این خودرو تاریخی حالا حالا‌ها در زندگی ما ایرانی‌ها حضور خواهد داشت.

شعار سال:به عنوان یک جوان قدیم از شنیدن این خبر که قرار است وانت سایپا ۲۴ یا همان «نیسان آبی» خودمان در پایان امسال بازنشسته شده و از خط تولید شرکت زامیاد خداحافظی کند دچار احساس دوگانه‌ای شدم. وقتی به آسمان تیره و دودزده تهران در این روز‌های خفقان‌آور نگاه می‌کنم طبعا از رده خارج شدن یک خودرو قدیمی پرمصرف خوشحالم می‌کند، اما یادآوری حدود ۵۰ سال خاطره با این وانت هیکل‌دار هم چند نسل را دچار دریغناکی یا به قول فرنگی‌ها نوستالژی می‌کند. نیسان آبی انگار عضو خانواده همه ماست و البته نماینده صنعت خودرو در گونه گیاهی مرکبات!
 
***
در خبر‌ها آمده که قرار است تولید نیسان زامیاد یا همان نیسان آبی خودمان آخر امسال به پایان برسد! دو سال قبل یعنی در سال ۹۷ هم گفته بودند که دیگر وقت خداحافظی با نیسان فرا رسیده، اما بندگان خدا خبر ندارند که مردم عزیز شهر و روستا، خصوصا صنف محترم وانت‌بار چه اُنس و اُلفتی با این خودرو جذاب و دوست‌داشتنی دارند؟! خدا وکیلی اصلا می‌شود از خیر کنتراست جذاب رنگ پرتقال نارنجی ساری با آبی عمیق نیسان گذشت؟ این ترکیب و تضاد، اگر شعر نیست پس چیست؟
 
البته که کنار گذاشتن نیسان از بازار وانت ایران کار ساده‌ای نخواهد بود. همان طور که پیکان عزیز حدود ۴۰ سال در ایران ساخته شد و تا پایان قرن به ما خدمت کرد و همانطور که پراید گرامی به زودی سی سالگی حضورش در ایران را جشن خواهد گرفت، انشالله نیسان آبی هم سال ۱۴۰۰ و قرن بعدی را با چشم‌های چهارگانه‌اش خواهد دید!
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیدار ، تاریخ انتشار:  25 دی 1399  ، کدخبر: 79991، www.didarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
به نظرم زامیاد باید هرچی سریع تر یه نمونه بهتر و زبا تر و با الودگی کمتر روانه بازار کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
الان یه نیسان خوب با ویژگی های همین نیسان ابی با قیمت خوب اصلا وجود نداره باید یه فکری در این زمینه بکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
خوبیش اینه که از این به بعد تو جاده ها خصوصا جاده شمال ترس کمتری داریم :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
صنعت خودرو در ایران نیازمند تحول اساسی در حوزه تولید هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین