پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۲۷۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۴
حسین پور گفت: بر اساس گزارش معاون ریاست جمهوری سال گذشته مجموعا" ۸ میلیارد منابع ارزی حاصل از فروش نفت حاصل شد و ۱۵ میلیارد دلار ارز دولتی نیز برای واردات اختصاص یافت

  شعار سال: به گزارش رادیو اقتصاد حسین پور سردبیر اقتصادی خبر گزاری اکو ایران  گفت: با یک حساب ساده مشخص شده است که دولت ۷ میلیارد ارز دولتی از ذخیره بانک مرکزی را در اختیار وارد کنندگان قرار داده که می تواند سرنخی از بهم ریختگی بازار ارز کنونی باشد.
 
وی ادامه داد: با فشار مضاعفی که دولت به بانک مرکزی وارد کرد پایه پولی افزایش یافت و بازار سازان دسترسی کافی به منابع را از دست دادند.
 
حسین پور ادامه داد: با احتساب دلار دولتی و ارز آزاد حدود ۶۱ هزار میلیارد تومان رانت ایجاد شد که حاصل آن تکانه های اقتصادی امروز ایران است.
 
وی افزود: عمده کالاهای وارد شده کالاهای غیر اساسی بود.
 
سردبیر اکو ایران خاطر نشان کرد: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۰ برای دولت منتفی است.
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار مسکن در روزهای اخیر گفت: افول بازار مسکن آغاز شده است.
 
حسین پور با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر افت ۸ درصدی بهای مسکن در پایتخت افزود: بانک مرکزی نرخ افت مسکن را ۱ درصد اعلام کرده و تفاوت ۷ درصدی بین دو گزارش وجود دارد که استناد به هر دو سخت است.
 
وی در ادامه با اشاره به چراغ قرمز بانک مرکزی در برابر بانک‌ها گفت: عبدالناصر همتی خبر داد که ترازنامه بانک‌های تجاری حداکثر ۲ درصد در ماه می‌تواند تغییر کند.
 
وی افزود: این عدد برای بانک‌های تخصصی ۲,۵ درصد در ماه در نظر گرفته شده است. این تصمیم احتمالا می‌تواند با کاهش اعتباراتی که بانک‌ها می‌سازند در برابر رشد نقدینگی و تورم سد محکمی ایجاد کند.
 
برنامه «تیتر اقتصاد» کاری از شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۹:۰۵ دقیقه به مدت ۵۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیدرضا کجوری» بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد از اینرو علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر اقتصاد ، تاریخ انتشار:  27 دی  1399  ، کدخبر:099135 ،www.radioeqtesad.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
همین که حجم واردات ما داره سال به سال زیاد تر میشه نشون میده تولید داره کم کم میخوابه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
ارز دولتی در ایران مدت هاست که شرایط رو به ویژه برای صادر کننده ها بد کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
واردات در ایران با مشکلات عدیده ای روبرو شده بعد از گرانی ارز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین