پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
متاسفانه بلاتکلیفی سیمان خرم آباد پس از گذشت حدود ۱۵ سال همچنان باقی است و با وجود قول های متعدد مسوولان مشکلات این طرح پابرجاست و سردرگمی سهام داران آن ادامه دارد.
شعار سال: حدود ۱۵ سال از آغاز عملات اجرایی سیمان خرم آباد می‌گذرد، در ابتدا قرار بر این بود این طرح مهم همچون بسیاری از پروژه‌ها در مدت زمان مقرر و رایج چند ساله تکمیل و به بهره برداری برسد.

اما هر چه زمان گذشت خبر از افتتاح و تکمیل کارخانه سیمان خرم آباد با بیش از ۴۶ هزار سهام داری که با امید زیاد در انتظار تکمیل کارخانه و رسیدن به سود مناسب و معقول بودند نبود.

چالش‌های کارخانه سیمان خرم آباد در سال‌های گذشته همچنان ادامه داشته و با وجود اقدامات مختلف همچنان خبری از تعیین تکلیف این کارخانه نشده و چشم انتظاری سهام داران کارخانه ادامه دارد.

در جدیدترین اقدامات صورت گرفته مسوولان استان به دنبال خلع ید سرمایه گذار و تعیین تکلیف بدهی‌های کارخانه هستند.

حتی در جدیدترین اظهار نظر اعلام شده توسط استاندار احتمال اینکه کارخانه سیمان خرم آباد به دلیل احتمال آلودگی زیست محیطی در مکان جدیدی در خرم آباد احداث شود نیز وجود دارد.

سوالات زیادی در ذهن‌های مردم استان و سهام داران این کارخانه همچنان بی پاسخ مانده است.

اگر کارخانه سیمان خرم آباد در محل فعلی توجیه زیست محیطی ندارد پس چگونه ادارات مربوطه همچون محیط زیست مجوزات لازم را صادر کرده اند؟

سرنوشت کارخانه سیمان خرم آباد و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی آن چه می‌شود و ۱۰‌ها سوال دیگری که همچنان بی پاسخ مانده و جوابگویی برای آن‌ها وجود ندارد.

به نظر می‌رسد سیمان خرم آباد به عنوان مصداق بارز فرصت سوزی به شمار رفته و انتظار داریم دادستان به عنوان مدعی العموم وارد عمل شده و حقوقه حقه سهام داران را زنده کند.

در همین زمینه نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مورد کارخانه سیمان در آن جلسه‌ای که ما بودیم و تا دو ما پیش قرار بود که این اتفاق بی افتد، بیان داشت: جدیداً مقداری خودشان تنهایی می‌روند،  نمی‌دانم دارند چه کار می‌کنند که من باید ته آن را در بیاورم و ببینم چه اتفاقی افتاده است.

مهرداد ویسکرمی همچنین در رابطه با وضعیت سهامداران این کارخانه هم گفت: در این رابطه بدهی‌ها حساب می‌شود، مقدار موجودی را حساب می‌کنند، سهام سهامداران سر جای خودش هست و مشکلی پیدا نمی‌کنند.

وی، تصریح کرد: شخصی هم که قبلاً مدیرعامل بوده اگر بدهکار بود که سهام او را می‌گیرند و کنار می‌رود و اگر نه، به اندازه سهم خود می‌ماند.

احتمال جابجایی سیمان خرم‌آباد

همچنین سید موسی خادمی در نشست خبری مجازی با خبرنگاران بیان کرد: در مورد سیمان خرم آباد باید گفت متاسفانه بین سرمایه گذار، سهامداران آن و در مکان یابی این پروژه مشکل وجود داشته و همین موضوع عامل شرایط کنونی این پروژه است.

وی داد: پروژه سیمان خرم آباد جزء پروژه‌های مشکل دار است که سرمایه گذار، سهامدار و محیط زیست مشکلاتی را در  اجرای این پروژه عنوان کرده اند که متاسفانه علی رغم تلاش‌ها به سرانجام نرسید.

استاندار لرستان افزود: تخصیص‌های بانکی این پروژه تحت عنوان تجهیزات در اختیار استان است و قرار است با همکاری بانک سپه این پروژه فعال شود.

خادمی در بخش دیگری از سخانش با اشاره به اینکه دستگاه قضائی در حال صدور حکم ورشکستگی سرمایه گذار قبلی است، افزود: در جلسه‌ای که دو هفته پیش با اعضای هیئت مدیره بانک سپه داشتیم قرار شده که از طریق مدیر تسویه و با کمک بانک سپه بتوانیم از تجهیزاتی که وجود دارد یا در همین نقطه و یا در نقطه مناسبی این کارخانه سیمان را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: احتمال اینکه ما بخواهیم در این نقطه کار را ادامه بدهیم به دلیل بحث‌های مختلف ضعیف شده است، به همین دلیل یکی از راهکار‌ها ایجاد کارخانه در محل جدید است.

این مسوول گفت: نکته قابل توجه در مورد این پروژه نگه داری بخشی از تجهیزات در محل فعلی است و به صورت مستمر در حال تلاش برای گره گشایی از مشکلات این طرح از طرق مختلف هستیم.

به هر حال به نظر می‌رسد برای حل و فصل مشکلات کارخانه سیمان خرم آباد علاوه بر عزم استانی نیازمند به عزم ملی و فرا دستگاهی هستیم چرا که با شرایط کنونی شاهد تداوم بلاتکلیفی این پروژه خواهیم بود.

حال باید دید سرنوشت شوم سیمان خرم آباد همچنان ادامه خواهد داشت؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری می‌متالز، تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۵۴۸۲۵، www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
همه کارخونه هایی که به این وضعیت میفتن سرنوشتی جز سقوط ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین