پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
«عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهوری مصر در واکنشی غیرمستقیم به فشارهای سعودی تاکید کرد که مصر بجز در مقابل خدا در مقابل احدی زانو نمی زند و در اتخاذ تصمیم هایش از جمله در خصوص سوریه مستقل است و جای هیچگونه جدلی در آن نیست.

شعارسال: السیسی چند روز بعداز ایجاد تنش در روابط مصر و سعودی ناشی از تصیمم شرکت نفتی سعودی « آرامکو» برای توقف کمک هایش به مصر، این موضع تند را اتخاذ و اعلام کرد.

وی این موضع را در سخنرانیش در همایش نیروهای مسلح مصر به مناسبت سالروز جنگ اکتبر سال 1973 اعلام کرد.

رئیس جمهوری مصر گفت: سیاست مصر در خصوص سوریه مستقل است و بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه و حفظ یکپارچگی سرزمین آن تاکید می کند.

السیسی به فشارهائی که به مصر وارد شده است، اشاره کرد و افزود: رای مصر در شورای امنیت سازمان ملل به دو قطعنامه پیشنهادی روسیه و فرانسه ناشی از آن بود که هر دو قطعنامه خواستار آتش بس در سوریه و ایجاد شرایط برای کمک رسانی به مردم بودند.

رئیس جمهوری مصر با بیان اینکه « سیاست قاهره برای حفاظت از امنیت ملی عربی مبتنی بر رویکردی مصری است»، تاکید کرد: رای مصر به دو قطعنامه روسیه و فرانسه در شورای امنیت برخی را خشمگین کرده است.

«عبدالله المعلمی» سفیر سعودی در سازمان ملل متحد، رای مصر به قطعنامه پیشنهادی روسیه را « دردناک» توصیف کرد.

بعداز آنکه آرامکو به کمیته عالی انرژی مصر توقف کمک های نفتی به این کشور در ماه اکتبر را اعلام کرد، قاهره خواستار بررسی منابع جایگزین برای جبران کمبودها شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 23 مهر 1395، کدمطلب: 82265892 (5608767) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین