پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
طبق بررسی های صورت گرفته درخواست ساخت و خرید تجهیزات ساخت بوستان مذکور توسط واحد عمران شهرداری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت گردید و بالطبع کمیسیون معاملات شهرداری سیاهکل در تاریخ ۱۱/۹/۹۹ تشکیل شد و اعضای کمیسیون با درخواست خرید تجهیزات مبلمان شهری و درخت برای پارک شهدا موافقت می نمایند

شعار سال:در چند روز گذشته خبر احداث بوستان در خیابان شهدا در سطح شهر و فعالین گروه های مجازی بسیار داغ و خبر ساز شد.
 
پایگاه خبری و تحلیلی سیاهکل نیوز به جهت بررسی این موضوع به بررسی اسناد و مدارک فرایند قانونی احداث این بوستان توسط شهرداری می پردازد:
 
انتقاد کسبه ورودی خیابان شهدا از احداث بوستان در خیابان شهدا
 
عده ای از کسبه ابتدای ورودی خیابان شهدا احداث بوستان را به دلایلی که تصویر آن در ذیل می باشد خلاف قوانین و مقررات می دانستند و اظهار داشتند که با احداث این پارک  معضلات ترافیکی و برگزاری مناسبت های مذهبی در بقعه برفجان را دچار مشکلات عدیده ای خواهد نمود.
 
شورای شهر سیاهکل در نامه ای جداگانه که با امضای حمیدرضا شیرینکام به دادستان شهرستان ارسال شده بود، احداث این بوستان را مغایر با طرح شهرسازی و خواستار تخریب این مجموعه شد.


متن مصوبه شورای شهر:


 
حال آنکه همین کسبه در تاریخ ۲۳ / ۹ /۹۸ با جمع آوری امضا خواهان ایجاد موانع ترفیکی در بریدگی روبروی خیابان منتهی به گلزار شهدا و همچنین ایجاد میدان در دهنه بازارچه شهدا بدلیل جلوگیری از تصادفات مرگبار شده بودند


با اینحال باید پرسید که دلایل امضای سال ۹۸ چه بود و دلایل همان امضاها در سال ۹۹ چیست؟
 
ساکنین و جمعی از کسبه  خیابان شهدا: از احداث بوستان بدلیل افزایش قیمت های منطقه ای املاک خود استقبال می کنیم
 
خبرنگار پایگاه خبری سیاهکل نیوز به جهت روشن شدن موافقت یا مخالفت ساکنین و کسبه در جمع تعدادی از ساکنین و کسبه آن منطقه حضور یافت؛ با اینحال با یک پرس و جو خبرنگار پایگاه خبری سیاهکل نیوز از ساکنین منطقه در خصوص احداث این بوستان حکایت از استقبال زیاد مردم به احداث چنین بوستانی در آن منطقه بودند، برخی از ساکنین کوچه های منتهی به خیابان شهدا احداث این پارک را باعث افزایش قیمت منطقه ای آن مکان و اماکن مسکونی و تجاری خود عنوان می داشتند و عده ای نیز میگفتند که با حذف فضای مذکور از حالت پارکینگ مشکلات عدیده ای در خصوص مسایل ترافیکی در آن منطقه بوجود خواهد آمد.


 نیک بین شهردار سیاهکل: کلیه امورات عمرانی شهرداری با مجوز شورا و طی فرایند قانونی صورت میگیرد
 
 نیک بین در مصاحبه کوتاه در خصوص فعالیت های عمرانی شهرداری گفت: کلیه امورات عمرانی شهرداری از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و بصورت کاملا شفاف و با حضور دستگاه های نظارتی و نماینده تام الاختیار شورای شهر صورت میگیرد.


ساخت و مجوز خرید تجهیزات بوستان با مجوز و امضای ریاست شورا صورت گرفت
 
طبق بررسی های صورت گرفته درخواست ساخت و خرید تجهیزات ساخت بوستان مذکور توسط واحد عمران شهرداری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت گردید و بالطبع کمیسیون معاملات شهرداری سیاهکل در تاریخ ۱۱/۹/۹۹ تشکیل شد و اعضای کمیسیون با درخواست خرید تجهیزات مبلمان شهری و درخت برای پارک شهدا موافقت می نمایند
 
این مناقصه در دو مرحله انجام گرفت که در مرحله اول بدلیل عدم قیمت مناسبت مناقصه مذکور با دستور شهردار که بر خلاف صرف و صلاح شهر بود ابطال شد و در مرحله دوم سه شرکت دارای رتبه بندی و سایر شرایط لازم شرکت کرده بودند که در مرحله دوم با رای اکثریت اعضای کمیسیون معاملات شرکت دارای شرایط ، برنده این مناقضه شد.
 
در جلسه مذکور که فرداد قنبری بعنوان نماینده تام الاختیار شورا در این کمیسیون بوده است فرایند قانونی مناقصه و همچنین اقلام مورد نیاز جهت خرید و قیمت اقلام را مورد تایید قرار می دهد.
 
و اینجا سوال پیش می آید اگر شورا می دانست احداث پارک دچار اشکال و مغایر با قوانین و مقررات شهرسازی می باشد چرا با مجوز خرید اقلام مربوطه مواقفت نموده است ؟ و اینجا باید از شورای شهر و نماینده آن شورا در کمیسیون معاملات سوال نمود که جبران خسارت به بیت المال را چه کسی پاسخ خواهد داد؟ چرا در ابتدا مجوز خرید صادر شد و بعد اتفاقات دیگری صورت پذیرفت ؟


قابل به یادآوری است طبق اطلاعات واصله فرایند مناقصه مذکور در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت صورت گرفته است و بدلیل اختلافات موجود هیچ گونه خریدی برای احداث بوستان صورت نگرفته است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیار میرزا ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1399  ، کدخبر: 600952،www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین