پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: زیر ساخت‌های استان تهران ظرفیت حضور مهاجران بیشتری را ندارد و این پدیده با گرانی مسکن ارتباط مستقیمی دارد.
شعار سال: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: زیر ساخت‌های استان تهران ظرفیت حضور مهاجران بیشتری را ندارد و این پدیده با گرانی مسکن ارتباط مستقیمی دارد.

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران  اظهار کرد: پدیده حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی مخصوص سال‌های اخیر نیست بلکه در سال‌های گذشته همواره نقاط مختلف کشور ما به عنوان مقصد مهاجرت و حاشیه نشینی بوده است.

وی افزود: استان تهران با گستردگی و ظرفیت‌های اقتصادیش جاذبه بسیار خوبی برای مهاجران و ایجاد حاشیه نشینی بوده است همچنین قیمت مسکن هم یکی از دلایل اصلی است که باعث ایجاد این پدیده شده است.

وی ادامه داد: با کمال تاسف این پدیده گسترش بالایی در سطح استان تهران داشته و این روند ادامه دارد و زیر ساخت‌ها در استان تهران ظرفیت حضور مهاجران بیشتر را ندارد. منظور از زیر ساخت‌ها تاسیسات زیربنایی و خدمات ارائه شده است که در حال حاضر نیز بسیاری از افراد به سختی از این‌ها بهره مند می‌شوند.

چراغعلی گفت: باید برای مهاجرانی که در حاشیه و اطراف استان سکونت دارند، تدبیری صورت گیرد. بحث مقابله یا ساماندهی حاشیه نشینی نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی است که در کنار یکدیگر به این مساله بپردازند. بنده نیز طی تاکیدی که به شهرداران استان تهرن داشتم، به آن‌ها اعلام کردم تا در این باره تدابیر لازم را داشته باشند. این تدابیر شامل ساماندهی، مقابله و برنامه ریزی است که گزارشات این اقدام اواخر سال ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران افزود: این پدیده با گرانی مسکن ارتباط مستقیمی دارد و افزایش قیمت مسکن و وضعیت معشیتی در چند سال گذشته باعث افزایش این پدیده شده است. در سال‌های اخیر در شهر‌ها و حاشیه‌های تهران حضور زیادی از اتباع را شاهدیم که حتی در حال حاضر در تهران می‌بینیم که نیمی از ساکنین آن‌ها از اتباع هستند و قرار دادن امکانات و خدمات در اختیار افراد نیاز به هزینه‌های زیادی دارد که باید از سوی دستگاه‌های متولی این کمک‌ها صورت بگیرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1399، کدخبر: 7646642، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
واقعا هم ما تو مديريت حاشيه نشين هاي خودمون مونديم الان مشهد و تهران دارن در اين زمينه رو به نابودي ميرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین