پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۳۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
پرسش از اینکه مجلس به خانواده نمایندگان کارت هدیه داده یا تنها شاخه گلی پژمرده که از بهشت زهرا آمده، درگیر اظهارات متناقض است، اما در این میان نگاهی به سابقه برگزاری چنین مراسمی در مجلس شاید راهگشا باشد.
شعار سال : یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از همان نخستین روز‌های آغاز به خود در هفتم خردادماه سال جاری با پارلمان دهم و حتی نهم متفاوت بود. انتخاب شعار شفافیت و خط و نشان کشیدن برای دولت دو خصیصه‌ای بود که آنان را به کلی با دوره‌های پیشین پارلمان متمایز می‌ساخت، ولی آنچه این تمایز را در ماه‌های آتی بیشتر نمایان خواهد کرد، سبک و سیاق اقدامات صورت گرفته در ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان است. این روز‌ها موضوع شفافیت، اختلاف را به درون اردوگاه اصولگرایان برده و موجب اختلافاتی میان آن‌ها شده که نمونه آن در جلسه هفته گذشته کاملا پیدا بود.

تلاش‌هایی که رییس مجلس با واکنشی توئیتری از آن استقبال می‌کند، ولی توقع این است که پارلمانی که ادعای شفافیت دارد زمانی که کار به برگزاری مراسمی به‌مناسب «روز زن» با حضور خانواده نمایندگان، آن هم در ساختمان مجلس باشد، به صورت شفاف درباره آن توضیح دهد و اطلاع‌رسانی کند. تاکنون، اما رسانه رسمی مجلس و رسانه‌های همسو و همراه، از انتشار اخبار مرتبط با آن پرهیز کرده‌اند و توقع می‌رود که اطلاع‌رسانی لازم درباره آن انجام شود.

یک مراسم متفاوت

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که همایشی به مناسب «روز زن» در مجلس یازدهم برگزار شده است. نمایندگان طول هفته گذشته با کارت دعوتی که از قرار معلوم به امضای رییس مجلس رسیده، به مراسمی دعوت می‌شوند که هدف از برگزاری آن گرامی‌داشت «روز زن» عنوان شده است. در این کارت دعوت از نمایندگان مجلس خواسته شده تا همراه خانواده‌هایشان روز جمعه مورخ هفدهم بهمن‌ماه در ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان حاضر شوند.

یوسفی: نمایندگان مرد در جلسه نبودند

این دعوتنامه به تمامی نمایندگان مجلس تقدیم شده با این تفاوت که باتوجه به برگزاری مراسم به مناسب روز زن، قرار بر آن بوده که علاوه بر نمایندگان زن مجلس که به این مراسم دعوت شدند، نمایندگان مرد نیز با حضور همسرانشان در این مراسم حاضر شوند. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که قصد این بوده که به مناسب «روز زن» از ۲۰۰ نماینده مرد مجلس همراه خانواده‌هایشان کنار ۱۵ نماینده زن مجلس میزبانی شود و این یعنی تدارک برگزاری مراسمی با حضور ۵۰۰ نفر در ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان. دژ مستحکم و عظیمی که گوشه‌ای از میدان بهارستان ساخته شده، قطعا امکان میزبانی از چندین هزار نفر را در یک روز دارد، اما شرایط خاصی که امروز بر ایران حاکم است، سبب شده تا توجه‌ها بیش از پیش به این مراسم جلب شود.

مجتبی یوسفی، نماینده اهواز یکی از نمایندگانی است که در این مراسم حضور پیدا کرده؛ او درباره چند و، چون برگزاری این مراسم به روزنامه «اعتماد» می‌گوید: «دعوتنامه‌ای به ما دادند که خاطرم نیست به امضای شخص رییس مجلس رسیده بود یا مشاور زنان او. به هر حال در آن، نمایندگان را برای حضور در مجلس در روز جمعه دعوت کرده بودند.»

این عضو فراکسیون اکثریت مجلس اضافه می‌کند: «این مراسم برای خانواده نمایندگان برگزار شد و ما در آن به عنوان راننده حاضر بودیم؛ به این معنا که خانواده‌ها را به محل برگزاری مراسم که در مجلس بود، رساندیم.» این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم در بخش دیگری از اظهارات خود به «اعتماد» گفت که صبح روز گذشته خانواده‌های نمایندگان در صحن مجلس گرد هم آمده‌اند و آقایان نماینده به‌رغم حضور در مجلس، در محل برگزاری جشن حضور نیافته‌اند.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 ، تاریخ انتشار 18 بهمن 99 ، کد خبر : ۲۵۰۵۳۸ ، rouydad24.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
خوده مسولین به کرونا اهمیت نمیدن
مراسمی سیصد چهارصد نفری بدون حضور مردان هم اگر در نظر بگیریم برای روز زن در مجلس تشکیل دادن؟!!!
واقعااااا عین کیانوش تو برره شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
آقای قالیباف رو باید محاکمه کنند آنچه سفارش انجام میده تو دوران کرونا و به بیمارستان های کرونایی می‌ره اونچه جشن و دورهمی میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین