پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
روزنامه رای الیوم با هذیان خواندن اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تعلق جولان به این رژیم، بر نقش محور مقاومت برای آزادی سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.
شعار سال : روزنامه اینترنتی رای الیوم در مطلبی با عنوان «نتانیاهو هذیان می‌گوید و از خط قرمز در سوریه صحبت می‌کند» نوشت: هر روز که می‌گذرد ما از حقیقت دروغین اسرائیل در قبال صلح مطمئن می‌شویم و اسرائیلی‌ها این روز‌ها حرف‌هایی گنده‌تر از دهانشان می‌زنند و نتانیاهو ادعا کرده است اسرائیل از جولان اشغالی دست برنخواهد داشت. چنین سخنانی می‌تواند از کنترل خارج شود و به رویارویی نظامی بیانجامد.

در مقابل، اسرائیل نیز به طور قطع و یقین می‌داند سوریه هرگز معادله سکوت در قبال خون شهدایش را تثبیت نکرده است و هرگز تثبیت هم نخواهد کرد و پاسخ دندان‌شکنی خواهد داد که به تغییر موازنه‌های قدرت در منطقه منجر خواهد شد.

اسرائیل در قبال بلندی‌های اشغالی جولان از همه شیوه‌های طفره روی، پشت گوش‌اندازی، نیرنگ و به کارگیری معیار‌های دوگانه بهره‌برده است و همچنان در تصمیماتش که در خدمت موجودیت رژیم تروریست صهیونیستی است، نهایت تکبر و قلدری را می‌کند و ما به خطرناکترین سخنان اسرائیل می‌پردازیم که از زبان نتانیاهو بیان شد و اعلام کرد بلندی‌های جولان برای همیشه بخشی از اسرائیل خواهد ماند.

نتانیاهو این سخنان را در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، بیان کرد که به اقدام دولت سابق آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اعتراض کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: نمی‌توانیم از این سخنان خطرناک درباره جولان سوریه به راحتی عبور کنیم، زیرا سخنانی که اسرائیل خواست به گوش دیگران برساند یک پیام امنیتی و نظامی نبود بلکه در درجه اول یک پیام سیاسی خطاب به آمریکا و روسیه و همه طرف‌های بین‌المللی بود مبنی بر اینکه جولان تحت هر شرایط سیاسی یا هر دیدگاهی که درباره سوریه عملی شود در دست اسرائیل باقی خواهد ماند و اسرائیل می‌خواهد به جهانیان بگوید زمان آن فرا رسیده است با چیزی که قبلا با آن درباره جولان مخالفت می‌کرد، موافقت کند.

همچنین نتانیاهو برای خودش محاسبات داخلی هم دارد و می‌خواهد به اسرائیلی‌ها بگوید او تنها کسی است که می‌تواند امنیت اسرائیل را حفظ و حاکمیت اسرائیل را با توسل به زور بر جولان تحمیل کند و می‌داند که در سطح عربی نیز موضعی اتخاذ نخواهد شد که او را از برداشتن چنین گامی، باز دارد.

هر کسی که مواضع و سخنان مقامات اسرائیلی و بحث و جدل کنونی در داخل اسرائیل در این خصوص را پیگیری می‌کند به ناچار ملاحظه می‌کند که کابینه راستگرا در اسرائیل چگونه تلاش می‌کند از هرج و مرج منطقه‌ای و وضع بد کشور‌های عربی برای تثبیت اشغالگری اسرائیل برای ابد در بلندی‌های جوان بهره‌برداری کند و اوضاع منطقه طی سال‌های اخیر و پیامد‌های آن موجب تشویق اسرائیل شده است تا بر نظریه نظامی و امنیتی‌اش دوباره تأکید کند. این نظریه می‌گوید حفظ امنیت اسرائیل فقط به دست خود اسرائیل بدون اتکا به برخی قدرت‌های خارجی یا اعتماد به هرگونه تعهدی است.

رای الیوم در ادامه به نقش مقاومت در آزادی سرزمین‌ها اشغالی اشاره کرد و نوشت: در همین چارچوب نیز تنش‌آفرینی اسرائیل به ضعف شدید و بی‌سابقه عربی و سرگرمی شماری از کشور‌های عربی به مشکلات شدید داخلیشان ربط دارد علاوه بر اینکه ارزیابی اسرائیل آن است که واکنش اعراب فراتر از محکومیت نخواهد رفت. افزون بر این، آمریکا و روسیه نیز درباره حل وفصل منازعه کنونی در سوریه اتفاق نظر دارند و احتمال دستیابی به حل و فصلی که شاید در راستای منافع و اهداف اسرائیلی و صهیونیستی نباشد نیز وجود دارد؛ بنابراین ما با یک چالش بزرگی روبرو هستیم که نیازمند تغییر در راهبردهاست، زیرا دیگر با شیوه قدیمی نمی‌توانیم به نتایج ملموس برسیم و اسرائیل روند سیاسی و همه ابتکار‌هایی را که برای رسیدن به یک راهکار جامع مطرح شده است هرگز نخواهد پذیرفت و بهترین گزینه در حال حاضر به منظور چاره‌اندیشی برای اشغالگری نیز بازگشت به مبارزه و اشکال مختلف مقاومت است و محور مقاومت می‌تواند از قلب تل‌آویو عبور و همه اراضی اشغالی عربی را آزاد کند و به موازات آن به ناچار باید اقدام فوری کرد و قطعنامه‌ای در شورای امنیت مطرح کرد که از اسرائیل بخواهد از جولان عقب‌نشینی کند و دادگاهی کیفری همانند دادگاه یوگسلاوی سابق و نیز دادگاه رواندا برای شکایت از اسرائیل که طوری رفتار می‌کند گویا فراتر از قانون و بازخواست است، تشکیل شود.

در پایان می‌گویم سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جولان اشغالی سوریه هرگز این حقیقت را که جولان همواره عربی و سوریه بوده است و خواهد بود تغییر نخواهد داد و ملت سوریه چه دیگران بخواهند و چه نخواهند و دیر یا زود برای آزادسازی این نقطه محبوب دل‌های ما با همه ابزار‌های در دسترس و بازگشت آن به سوریه، بیش از پیش مصمم‌تر است و پافشاری اش بر تحقق این امر بیشتر شده است و این تصمیم واقعیت را تغییر نخواهد داد و اسرائیل متجاوز نیز هر تصمیمی هم که بگیرد موفق نخواهد شد این واقعیت را که جولان سرزمین اشغالی سوریه است تغییر بدهد. سرانجام اینکه ما منتظر حادثه‌ای بزرگ هستیم و منتظر می‌مانیم.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 27 بهمن 99 ، کد خبر : ۷۶۶۵۹۹۵ ، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
خيلي وقته اين اسرائيل داره پرو گري ميكنه در قبال ايران و بايد سيلي محكمي از اين جانب بهش بزنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین