پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۸۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
در حالی که تحلیل‌های فنی پیش بینی می‌کنند قیمت بیت کوین در هفته پیش رو بالا رود برخی استراتژیست‌ها نسبت به آینده ارز‌های دیجتالی ابراز نگرانی می‌کنند و از یک واقعیت دلهره آور سخن می‌گویند.
شعار سال: یک استراتژیست ارشد سرمایه گذاری اعتقاد دارد:خرید ۱.۵ میلیارد دلاری بیت کوین از سوی تسلا ممکن است سرانجام ارز‌های رمزنگاری شده را به رادار موسسات مالی عظیم سوق دهد؛ اما لزوماً به معنی ورود به ترازنامه آن‌ها نیست.

این یکی از استنباط‌هایی بود که توسط چی لو، استراتژی است ارشد مدیریت دارایی گروه بانکداری فرانسه اعتقاد دارد قیمت ارز‌های رمزنگاری در نهایت سقوط خواهد کرد به دلیل تغییر در سیاست‌های پولی یا مقررات دولتی.

لو با اشاره به محبوبیت روزافزون ارز‌های رمز پایه به عنوان یک کلاس دارایی نوشته است: استفاده از رمزنگار‌ها به عنوان ارز جای نقد دارد، زیرا بیت کوین نه پول است و نه ذخیره ارزش است، بلکه «وسیله‌ای برای دلالان» است.

او عرضه ثابت بیت کوین را یکی از اشکالات آن برای دارایی بودن می‌داند و اعتقاد دارد: برخلاف برداشت متعارف که عرضه محدود بیت کوینرا یک مزیت می‌دانند این عرضه ثابت یک مشکل بزرگ در مسیر پول محسوب شدن بیت کوین است.

حداکثر تعداد بیت کوین قابل استخراج ۲۱ میلیون است. لو ادعا می‌کند که این محدودیت‌های عرضه، قالبیت ارز‌های رمز پایه را به عنوان پول قانونی از بین می‌برد، زیرا یک منبع پولی ثابت توانایی اجرای سیاست‌های ضد سیکل را از بانک‌های مرکزی سلب می‌کند.

استدلال نهایی این استراتژیست حول این محور است کشور‌ها برای محافظت از سیستم‌های پولی و ارز‌های خود و توانایی مالیات دادن و مدیریت اقتصاد گام برمی دارند ارز‌های دیجتالی ویژگی‌های مورد نظر دولت‌ها را ندارند.

وی افزود: «هر چقدر بیشتر مردم اعتقاد داشته باشند ارز‌های رمزنگاری شده، خطر مداخله دولت در این بازار بیشتر خواهد شد»

درحالی‌که طرفداران رمزنگاری مطمئناً یک فهرست طولانی در پاسخ به استدلال‌های مخالف لو را دارند، اما واقعیت دلهره‌آور آخرین نکته این استراتژیست درباره مداخله دولت‌ها است. در کشور‌هایی مانند چین، ارز‌های رمز پایه خصوصی قبلاً ناخوشایند بوده و آن‌ها درصدد راه‌اندازی CBDC بوده‌اند. گونه‌ای از «ارز دیجیتال بانک مرکزی» که دولت‌های سراسر جهان در حال آزمایش آن هستند.

نسیم طالب نویسنده کتاب معروف قوی سیاه و یکی از مشاوران معروف در وال استریت هم نسبت به نوسانات بیت کوین انتقاد کرد. او در سال ۲۰۱۸ «دارایی» خواندن بیت کوین را یک ایده «عالی» توصیف کرده بود، اما جمعه شب خبر داد تمامی بیت کوین‌های خود را فروخته است. او درباره دلیل این اقدام نوشت:" در حال خلاص‌شدن از شر بیت کوین‌هایم هستم. چرا؟

قرار نیست نوسانات یک ارز از چیزی که با آن می‌خرید و می‌فروشید بیشتر باشد.

نمی‌توان قیمت کالا‌ها را با بیت کوین تعیین کرد.

بر همین اساس، [بیت کوین]یک شکست است (حداقل در حال حاضر). "
Capture

آخرین قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین هفته گذشته در کانال ۳۰ هزار دلار قرار داشت، اما توانست خود را تا مرز ۵۰ هزار دلار بالا بکشد. قیمت بیت کوین تا بامداد یک شنبه در محدوده ۴۷ هزار دلار در نوسان بود. تحلیل‌های فنی به سرمایه گذاران پیشنهاد نگه داری و خرید بیت کوین می‌دهد. این تحلیل‌ها انتظار دارد در هفته پیش رو قیمت بیت کوین بالا رود. "از نظر برخی تحلیل گرانجناح افزایشی هنوز کنترل کامل بر بازار بیت کوین را دارد، زیرا هر روز اخبار بیشتری درباره‌ی پذیرش و تقاضای بیت کوین توسط سازمان‌ها شنیده می‌شود و این بیش از هر چیز نیروی محرکی برای بیت کوین خواهد بود. " البته برخی سال نو چینی و مواضع برخی بانک‌های مرکزی را عاملی می‌دانند که بیت کوین نتواند روند صعود را حفظ کند و از مرز ۵۰ هزار دلار فاصله بگیرد. اما یک تحلیل گر می‌گوید این حرف‌ها بهانه‌ای برای فروش دارایی است و چشم انداز بیت کوین حداقل در هفته جاری صعودی است.
بیت کوین

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادنیوز، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1399، کد خبر: 4959563،  www.eghtesadnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
اين واقعيت هاي دلهره اور براي هر چيز جديدي وجود داره و در اين زمينه نميشه زياد اميدوار بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین