پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۸۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، علمداری و کاظم نژاد به عنوان اعضای جدید هیات مدیره بانک مسکن معرفی شدند.
شعار سال: به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در مراسمی با حضور معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن وچقازردی مدیرعامل بانک سپه، حکم محمد حسن علمداری و عیسی کاظم نژاد به عنوان اعضای جدید هیات مدیره بانک مسکن ابلاغ شد.

براساس این گزارش محمدحسن علمداری پیش از این معاون امور اعتباری و عضو هیات عامل بانک مسکن و عیسی کاظم نژاد عضو هیات مدیره بانک سپه بود و با صدور احکام جداگانه‌ای از سوی فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی و در حضور عباس معمارنژاد معاون امور بانکی این وزارتخانه، این دو فرد به عنوان اعضای جدید هیات مدیره بانک مسکن معرفی شدند.

در این گزارش آمده است، عباس معمار نژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی، در خصوص روند‌های آینده در نظام بانکداری دنیا نیز عنوان کرد: تاکنون ۳۳ آیتم به عنوان روند‌های آینده صنعت بانکداری فهرست شده است یکی از آن‌ها بانکداری دیجیتال است که از طریق آن، از ابزار‌های دیجیتالی برای ارائه خدمات بهتر استفاده می‌شود. از این رو پیش بینی می‌شود از سال ۲۰۲۵ مفاهیم قدیمی بانکداری برای ارائه خدمات تغییر کند و به روزرسانی شود.

وی همچنین با اشاره مفاهیم علم مدیریت گفت: در این علم تاکید شده اگر در یک سازمان سه کار خوب به طور همزمان انجام شود آن سازمان به یک سازمان موفق تبدیل می‌شود. اقدام اول، انتخاب صحیح همکاران و مدیران سازمان است. دوم، دستورالعمل و روال‌های صحیح است که برای سازمان باید تدوین شود. اقدام سوم نیز نظارت صحیح بر انجام امور است که باید اتفاق افتد.

وی در پایان ضمن تبریک به دو عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن، از اقدامات بانک مسکن در حوزه مسکن و ساختمان تقدیر کرد و عنوان کرد: امیدواریم بانک مسکن همچنان در مسیر تخصصی شدن حرکت کند.

*در حوزه تخصصی بانک برای انجام اقدامات متفاوت آماده ایم

بر اساس این گزارش محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز ماه رجب، با اشاره به اهم اقدامات بانک تخصصی مسکن در سال جاری گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان از محل حساب پس انداز جوانان از جمله مهم‌ترین تسهیلات حمایتی بانک مسکن برای ایجاد گشایش در بخش مسکن بود که در ماه‌های گذشته تصویب و ابلاغ شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای با ستاد کل نیرو‌های مسلح برای ساخت ۴۱ هزار واحد مسکونی و پرداخت تسهیلات با نرخ سود تک رقمی، اظهار کرد: با تایید بانک مرکزی قرار است این تسهیلات از طریق سپرده گذاری اشخاص حقوقی انجام شود.

به گفته وی انتشار اوراق رهنی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال، برقراری ETC با کمک وزیر راه و شهرسازی، تامین مالی ساخت چندین بزرگراه نیز از دیگر اقدامات مهم بانک مسکن در حوزه تامین مالی بوده است.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین به انعقاد قرارداد تکمیل امور زیربنایی در دو شهر جدید پردیس و پرند اشاره کرد و افزود: از جمله مهم‌ترین اقدامات بانک مسکن در راستای تکمیل و تحویل واحد‌های باقی مانده از مسکن مهر این دو قرارداد بوده است.

وی در عین حال اولین گام در حوزه تامین مالی به روش نوین را پروژه حرم تا حرم عنوان کرد و گفت: بانک مسکن در قالب این پروژه از طریق بازار سرمایه اقدام به تامین مالی ۲هزار میلیارد ریالی کرده است؛ اقدامی که می‌تواند الگوی مناسبی برای تامین مالی به روش نوین در سایر پروژه‌ها باشد.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد به دو عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن، برای انجام اقدامات متفاوت در حوزه تخصصی بانک ابراز امیدواری کرد.

*بانک مسکن خوشنام و متین است

در این مراسم همچنین، محمدکاظم چقازردی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک سپه با حضور در جمع مدیران بانک مسکن، ضمن تشکر از مدیران پرتلاش این بانک، عنوان کرد: بانک مسکن از جمله بانک‌های خوشنام و متین شبکه بانکی است.

وی تاکید کرد: این بانک از بدو تاسیس، سهم موثر و به سزایی در حوزه تخصصی مسکن و ساختمان داشته است. به ویژه آنکه تصویر بانک مسکن در نگاه مدیران بانکی یک بانک موثر و مهم در حوزه مسکن و ساختمان است.

وی تصریح کرد: بانک مسکن با اختلاف زیاد نسبت به سایر بانک‌ها توانسته به صورت تخصصی و حرفه‌ای فعالیت کند.

مدیر عامل بانک سپه که در مراسم معرفی دو عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن صحبت می‌کرد، با تقدیر از زحمات عیسی کاظم نژاد که عضو هیات مدیره بانک سپه بوده و اکنون به عنوان یکی از دو عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن انتخاب شده است، گفت: ایشان از نیرو‌های حرفه‌ای و پاک دست شبکه بانکی هستند و قطعا حضور ایشان در مجموعه بانک مسکن نیز می‌تواند موثر و مفید واقع شود.

*اقدامات مهم تری برای پیشبرد اهداف بانک مسکن در دستور کار داریم

محمدحسن علمداری، عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن پس از دریافت این حکم ضمن تشکر از حسن اعتماد انجام شده، عنوان کرد: امیدوارم هستم در مسوولیت جدید بتوانم با تلاش بیشتری در جهت اهداف عالی نظام بانکی فعالیت کنم.

وی ادامه داد: قطعا در این مسیر همدلی، همراهی و تعامل همکاران و دوستان می‌تواند شرایط مناسب برای اصلاحات مدنظر را فراهم کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاورد‌های بانک مسکن طی شش ماه گذشته، اظهار کرد: قطعا در ادامه مسیر با تلاش بیشتری اقدامات مهم تری در جهت پیشبرد بانک مسکن با همکاری دوستان اجرایی خواهیم کرد.

عیسی کاظم نژاد دیگر عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن نیز ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده برای خدمت در مسوولیت جدید، عنوان کرد: بانک سپه در سال‌های گذشته در حوزه ادغام تجربه‌های خوبی داشته و امیدواریم با رهنمود‌های انجام شده بتوانیم در چند حوزه اساسی همچون حاکمیت شرکتی، وصول مطالبات و دغدغه‌های نظارتی، اقدامات موثری را به مرحله اجرایی برسانیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگزفته از سایت هیبنا، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۹۹، کد خبر: ۷۳۳۹۶، www.hibana.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین