پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۰۶۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه سهمیه ورق برای کارخانه‌های روغن در نظر گرفته شده است، گفت: کل نیاز حلب روغن تأمین شده و در اختیار کارخانه‌ها قرار خواهد گرفت.
شعار سال: «عباس قبادی» با بیان اینکه برای تامین روغن خام مورد نیاز واحد‌های تولیدی مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: بالغ بر ۴۵۰ هزار تن روغن خام در گمرکات کشور موجود است که برای چهار ماه آینده کفایت می‌کند.

وی افزود: سال‌های گذشته کارخانه‌های روغن حدود ۱۵ روز تعطیلی عید داشتند که امسال مقرر شد تعطیلی‌ها به حداکثر سه روز کاهش یابد و کارخانه‌ها با سه شیفت کار کنند تا کسری روغن در بازار جبران شود.

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت اضافه کرد: براساس جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارشی از روند قیمت‌ها در بازار ارایه کرد که بر اساس آن در هفته گذشته در سه یا چهار قلم کالا افزایش قیمت رقم خورد و در بقیه کالا‌ها ثبات نسبی حاکم بود و در حوزه کالا‌های اساسی نیز شرایط خوبی وجود دارد.

روند ورودی کالا به کشور باثبات

قبادی با بیان اینکه گزارشی از روند ورودی کالا به مجموعه بنادر و گمرکات کشور نیز در این جلسه داده شد، گفت: روند ورودی کالا به کشور باثبات و مناسب است، رقم‌های قابل توجهی کالا در بنادر و گمرکات کشور در حال ترخیص است.

وی تصریح کرد: ورودی کالا به کشور نسبت به هفته گذشته بالغ بر ۴۵۰ هزار تن بوده که عدد خوبی است.

بازار گوشت قرمز و مرغ

دبیر ستاد تنظیم بازار پیرامون مرغ نیز خاطرنشان کرد: تامین گوشت مرغ با انجام نزدیک به ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی بیشتر از ماه گذشته، مشکلی وجود ندارد و قرار است وزارت جهاد کشاورزی ورودی مرغ را به بازار بیشتر کند تا التهاب موجود آن برطرف شود.

وی افزود: گوشت قرمز هم مشکل خاصی ندارد و قیمت‌ها ثبات دارند و روند کاهشی قیمت تخم مرغ را نیز در بازار می‌توان مشاهده کرد.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: امسال نسبت به سال گذشته واردات گوشت قرمز به یک چهارم رسیده که نشانگر تامین بخش عمده‌ای از نیاز کشور از محل تولید داخل است.

قبادی آبان ماه امسال گفته بود: حواله ۷۰ هزار تنی روغن صنف و صنعت به بازرگانی داخلی ارسال شده و فعالان صنف و صنعت می‌توانند براساس فرایند تأمین روغن خام و جامد مورد نیاز خود را از مراکزی که بازرگانی داخلی تعیین کرده، آغاز کنند.

وی تصریح کرد: روغن مایع خوراکی به وفور در دسترس مردم قرار گرفته و روند توزیع روغن جامد خوراکی نیز آغاز شده و بتدریج فراوانی آن در بازار احساس خواهد شد.

قبادی با بیان اینکه ذخایر مطمئنی از کالا‌های اساسی در کشور وجود دارد گفت: آنچه که به اطمینان نداشتن و نوسان در بازار دامن می‌زند، بحث روانی است که هر جای دنیا هم باشد و تقاضا به یکباره برای کالایی خاص افزایش یابد روند تأمین کالا و آوردن آن به قفسه‌های فروشگاهی زمان‌برخواهد شد، بنابراین درخواست این است که مردم به شایعات و بحث‌های روانی این روز‌های بازار توجه نکنند.

۵۰۰ هزار تن پرتغال و سیب برای شب عید ذخیره شده است

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵۰۰ هزار تن پرتقال و به همین میزان سیب در شمال کشور داریم که به نوبت برای ایام عید نوروز عرضه خواهد شد.

«عباس قبادی» با اشاره به انباشت میوه در کشور، اظهار داشت: به دلیل انباشت سیب صادرات این میوه را نیز در دستور کار داریم و مردم نگرانی در زمینه تامین میوه مورد نیاز خود نداشته باشند.

قبادی در خصوص تأمین میوه شب عید نیز افزود: حدود ۲۰ استان میوه خود را از انبار‌های شمال و غرب کشور به استان‌های متبوع منتقل کرده اند و اگر تمامی این میوه‌ها جابجا شود از ۲۲ اسفندماه توزیع میوه شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: قیمت میوه در همان ایام تعیین می‌شود که یقینا کمتر از قیمت فعلی بازار خواهد بود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سیب در میدان بهمن تهران تقریبا ۷ تا ۹ هزار تومان و در میادین میوه و تره‌بار کمتر از ۱۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه سیب قرمز و زرد حدود ۱۱ هزار تومان به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: هزینه‌های تولید نیز بالا است و سیب کمتر از این مقدار برای باغدار صرفه اقتصادی نیز ندارد.

قبادی گفت: در سال ۱۳۹۸ نسبت به ۱۳۹۷ حدود ۷۰ درصد رشد صادراتی و امسال به نسبت سال ۱۳۹۸ حدود ۳۰ درصد رشد صادراتی در میوه داشتیم که باید توجه داشت سرکوب قیمت از طرفی سبب به مخاطره افتادن تولید و متعاقب آن صادرات می‌شود.

با واردات انجام شده قیمت موز به تعادل می‌رسد

قبادی در خصوص موز نیز خاطرنشان کرد: مقداری افزایش قیمت موز را در هفته گذشته شاهد بودیم که با واردات این تغییر قیمتی را جبران می‌کنیم و قیمت موز در هفته‌های آتی به تعادل می‌رسد.

وی در خصوص نوسان قیمت میوه در بازار نیز گفت: فصل تولید با فصل عرضه متفاوت است و تولید برخی میوه‌ها در پاییز، اما پیک مصرف آن‌ها فروردین ماه است که بخشی از نوسانات به این موضوع باز می‌گردد.

پیش از این «سعید صارمی» معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که تاکنون ۴۰ هزار تن میوه و مرکبات از باغداران خریداری شده تا برای عید نوروز به وفور در بازار توزیع شود و مردم در تهیه آن با مشکلی مواجه نشوند.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: همچنین تامین ۵۰ هزار تن برنج تایلندی، ۱۵۰ هزار تن روغن مایع و نیمه‌جامد، ۱۰۰ هزار تن شکر و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ برای تامین بازار شب عید نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۲۴۷۲۸۷، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
يعني ايران انقد در زمينه توليدي ضعيف شده؟ واقعا نميدونستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین