پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۰۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
بجای افزایش نظارت و کارآمدسازی روند‌های پولی و مالی در بازار، مسکن‌های موقتی نظیر محدود سازی دامنه نوسان منفی را مصوب می‌کنند. الان هم حداقل بازدهی ۲۵ درصدی سهام را در دستورکار برای سهام داران خرد قرار داده اند. واقعا جای دارد از این سطح مداخلات ناکارآمد، خجالت کشید!
شعار سال: محمدعلی دهقان‌دهنوی، سخنگوی شورای عالی بورس، امروز ۱۲ اسفند ماه در دویست و ششمین جلسه شورای عالی بورس یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه را تصویب پیشنهادی عنوان کرد که حاصل ارزیابی و پیشنهاد سازمان بورس در قالب فعالیت صندوق توسعه بازار است.
 
پیشنهادی برای حمایت از سهامداران خرد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رسالت و هدف صندوق توسعه بازار را کمک به پایداری و ثبات بازار عنوان کرد و گفت: پیشنهادی مبنی بر حمایت از سهامداران خرد برای روند آینده بازار مطرح شد. بر اساس این پیشنهاد، سهامدارانی که در تاریخ امروز ارزش پورتفوی آنها۱۰ میلیون تومان یا کمتر است و ورود آن‌ها به بازار سرمایه در سال جاری تا به امروز اتفاق افتاده است، بتوانند بر روی پورتفوی سهام خود نوعی ضمانت حداقل بازدهی از صندوق توسعه دریافت کنند.

وی اضافه کرد: پورتفوی مورد محاسبه برای این افراد مشتمل بر سهام، واحد‌های صندوق‌های با درآمد ثابت و صندوق‌های سهامی و به طور کلی اوضاع اوراق بهادار بازار سرمایه خواهد بود که اگر ارزش آن ۱۰ میلیون تومان یا کمتر باشد، صندوق توسعه بازار، این حمایت را در قالب یک اختیار فروش برای این دسته از سهامداران بر روی کل پورتفویشان و برای تاریخ انتهای اردیبهشت ۱۴۰۱ قایل می‌شود.

دهقان دهنوی در ادامه توضیح داد: بر این اساس و تا این تاریخ کسب حداقل بازدهی ۲۵ درصدی تضمین می‌شود و چنانچه بازدهی کمتر از این میزان باشد، جبران و مابه التفاوت به سهامداران پرداخت خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ کد خبر: ۶۰۵۲۰۳، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
یعنی قشنگ دارن با عدد و رقم بازی میکنن تا اینی که الان هست بدتر از چیزی بشه که تصور میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین