پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۳۱۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
در نهایت بانک ملت بر اساس این درآمد از محل تسهیلات و پرداخت هزینه بابت سود سپرده ۱۳۴ هزار میلیارد سود عملیاتی از این لحاظ کسب کرده است.
شعار سال: در بین بانک‌های خصوصی بانک ملت همواره بهترین عملکرد‌ها را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر نیز برای چندمین بار و در ماه‌های متوالی، رکورد درآمدزایی را در بین بانک‌های خصوصی شکست.


به گزارش بانکداری ایرانی، در آخرین گزارش بانک‌ها که به گزارش عملکردی بهمن ۱۳۹۹ اختصاص دارد، بانک ملت با تراز مثبت ۱۳۴ هزار میلیارد ریالی در منابع و مصارف نشان داده است که در شرایط رکودی نیز اقدام به تسهیلات دهی مناسبی داشته‌است.


در حقیقت بانک ملت در بهمن ۱۳۹۹ گزارش کرد که در پایان این دوره ۳۰۵ هزار میلیارد ریال درآمد از محل پرداخت تسهیلات کسب کرده که در حقیقت بالاترین درآمد خود در حیات خود را ثبت کرده است. در بین بانک‌های دولتی بعضا این رقم اتفاق افتاده است، اما در بین بانک‌های خصوصی این رقم جدیدترین رکورد بانک ملت است، اما نکته جالب‌تر اینکه بانک ملت در پرداخت هزینه هزار میلیارد ریال و بابت سود سپرده بالاترین رقم را نداشت؛ چرا که بانک صادرات با ثبت رقم ۲۰۴ هزار میلیارد ریال بابت سود سپرده و بانک تجارت با مبلغ ۱۷۷ هزار میلیارد ریال بیشتر از بانک ملت سود سپرده پرداخت کردند.


در نهایت بانک ملت بر اساس این درآمد از محل تسهیلات و پرداخت هزینه بابت سود سپرده ۱۳۴ هزار میلیارد سود عملیاتی از این لحاظ کسب کرده است.


به همین دلیل بانک‌های ملت، تجارت و صادرات بهترین شرایط را در ماه‌های اخیر رقم زده اند. البته باید فعالیت این بانک‌ها، تعداد شعبه‌های فعال در بخش خرد و جذب منابع، قرارداد‌های بزرگ با حقوقی بزرگ و بعضا دولتی را نیز به این شرایط لحاظ کرد.


اما بانک‌های کاملا خصوصی مانند بانک پاسارگاد و اقتصاد نوین وضعیتی مناسبی بهتر از برخی از بانک‌های خصوصی شده مانند صادرات داشتند.


بانک پاسارگاد با درآمد ۱۸۵ هزار میلیاردریالی و پرداخت سود ۱۴۱ هزار میلیارد ریالی به تراز مثبت منابع ۴۴ هزار میلیارد ریالی دست یافت. همچنین بانک اقتصادنوین نیز با درآمد ۸۶ هزار میلیارد ریالی و پرداخت سود ۷۲ هزار میلیارد ریالی به تراز مثبت منابع ۱۴ هزار میلیارد ریالی در بهمن ۱۳۹۹ دست یافت.


همانطور که در گزارش ذیل مشاهده می‌شود برخی بانک‌ها با تراز منفی منابع و مصارف مواجه شدند.
 
 
 
بانک ملت جدیدترین رکورددار در بین بانک‌های خصوصی

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بانکداری ایرانی، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۹۲۵۰۲، www.bankdariirani.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
من فكر ميكردم بانك ملت يكي از بانك هاي دولتي ايران باشه تازه با خوندن اين پست فهميدم خصوصي هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین