پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با تاکید بر این امر که اگر کسی فکر سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیر‌ها را داشته باشد وزارت نیرو می‌تواند پشتیبانی کند، گفت: مراکز استخراج رمز ارز برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند که وزارت نیرو نیز مازاد تولید آن‌ها را به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد.
شعار سال: «مصطفی رجبی مشهدی» گفت : یکی از اقداماتی که دارندگان مراکز استخراج رمز ارز می‌توانند انجام دهند این است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

وی ادامه داد: مراکز استخراج رمزارز برای این کار می‌توانند نسبت به احداث نیروگاه‌های مختلف انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر نیروگاه بادی، خورشیدی و برق آبی کوچک اقدام کنند.
 
فکر سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیر‌ها

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: البته برق تولیدی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به وزش باد یا نور خورشید کم و یا زیادمی‌شود بر همین اساس وزارت نیرو پذیرفته آن میزان نوسان‌ها را جبران کند.

رجبی مشهدی افزود: علاوه برآن وزارت نیرو ساعت‌هایی که این نیروگاه‌ها برق بیشتری تولیدکنند را به نرخ تجدیدپذیر از آن‌ها خریداری کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر کسی فکر سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیر‌ها را داشته باشد وزارت نیرو می‌تواند هم پشتیبانی کند از جهت آن نوسان‌های تولید برقی که انرژی‌های تجدیدپذیر دارند و همچنین اگر تولیدی مازاد بر مصرف داشته باشند به نرخ تجدیدپذیر خریداری کند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم با این راهکار به نوعی این مراکز می‌توانند به نوعی درآمد و نقدینگی متناسب را از رمز ارز‌ها کسب کنند و علاوه بر آن مازاد برق تولیدی را وزارت نیرو به صورت تضمینی به فروش برسانند.

پیشتر وزیر نیرو گفته بود: وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارز‌ها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۸۷۴۷۸، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین