پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۳۷۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
پای واردات غیر رسمی تبلت‌های سیم‌کارت خور، مودم سیم‌کارت خور و دستگاه‌های کارت‌خوان سیار به بازار باز شد. رئیس اتحادیه فناوران رایانه می‌گوید: قاچاق‌چیان با وجود خلا‌های قانونی بدون واهمه به واردات کالا‌های غیررسمی مشغولند. از این‌رو پیشنهاد ما ریجستری اقلام نام‌برده است.

شعار سال: رئیس اتحادیه فناوران رایانه از ارسال نامه به وزیر ارتباطات  با مضمون درخواست رجیستری برای سه قلم کالای بازار آی تی خبر داد.

حالا آنچه در بازار آی تی نمایان شده جولان قاچاق کالاهای آی تی‌ است که در بازار زیاد شده و صدای مردم را هم در آورده است. محمدرضا فرجی تهرانی گفت: قاچاق‌چیان با قیمت‌های تمام شده بسیار پایین‌تر از تجار قانونی کالاهای خود را روانه بازار می‌کنند و با دریافت سودهای کلان در ازای فروش کالاهایی که اصالت و سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنها مورد تردید است، اجناس خودشان را می‌فروشند.

به گفته او، نارضایتی مصرف‌کنندگان هم باعث دلسردی واردکنندگان قانونی شده از این‌رو پیشنهاد ما به وزیر ارتباطات این است که تبلت‌های سیم‌کارت خور، مودم‌ سیم‌کارت خور و دستگاه‌های کارت خوان(پوز) به طرح رجیستری بپیوندند.

تاثیر رجیستری بر قیمت اقلام اثرگذار است؟

رئیس اتحادیه فناوران رایانه توضیح داد: در زمان ورود این سه اقلام به مبادی گمرکی، امکان ثبت کدimeها و استفاده از قابلیت رجیستری برای آنها وجود دارد که امیدواریم دولت در سال مانع‌زدایی بتواند در برابر مبارزه با قاچاق تصمیم به موقعی اتخاد کند.

اما حالا مدت‌هاست که زمزمه رجیستری تبلت‌ها، مودم‌ها و ساعت‌های هوشمند به گوش می‌رسد.

سال گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب کرد کالاهای دیجیتالی مانند تبلت، ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت خور، بارکدخوان و… که پیش‌تر بدون محدودیت خاصی وارد کشور می‌شدند، از سال آینده باید رجیستری شوند. دنیای اقتصاد در این باره نوشته بود: « فعالان بازار تجهیزات دیجیتال معتقدند این اقدام موجب رشد قیمت‌ها و افزایش قاچاق می‌شود.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۹۵۰۵، www.tejaratnews.com.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین