پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۴۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
بر اساس هزاران ادله می‌توان به ضعف مدیریتی و کارشناسی صنعت هوانوردی ایران اشاره نموده و اقدام به اثبات نمود. صنعتی که بدلیل آلودگی بالا به انواع انحصارها، حواشی عدیده‌ای را برای کشور، صنعت و شهروندان ایجاد کرده است. در آخرین موضع گیری‌های ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری، شاهد کم اعتقادی ایشان به وجود ادله‌های اثبات کننده ضرورت عدم تکمیل ظرفیت در پروازها بوده‌ایم. بنظر می‌رسد مقالاتی همانند متن حاضر، بتواند در جهت گیری‌های فکری ایشان تغییراتی ایجاد کند.
شعار سال: نتایج یک تحقیق آمریکایی نشان می‌دهد یک تدبیر طلایی می‌تواند تا ۵۷ درصد آمار انتقال ویروس کرونا را در پرواز‌ها تقلیل دهد.

 طبق تحقیقات انجام‌گرفته توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) افزایش فاصله بین مسافران داخل کابین هواپیما و کاهش تراکم همچنان بهترین راهکار برای پایین آمدن احتمال ابتلا به ویروس کرونا به هنگام مسافرت‌های هوایی است.

بر اساس تحقیقات این مرکز که سی‌ان‌ان آن را منتشر کرد، بهترین توصیه برای کسانی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند مسافرت نکردن در برهه فعلی است، علاوه بر آن توصیه به استفاده از ماسک در طول مدت سفر به دلیل کارایی‌ای که ماسک از خود نشان داده نیز جزو اقدامات مهم پیشگیری به شمار می‌رود.
 
اگر بین هر مسافر یک صندلی فاصله خالی باشد، تا ۵۷ درصد احتمال ابتلا کاهش پیدا می‌کند
 
 
تحقیقات کرونایی که اثبات کننده ضرورت فاصله در هواپیماست؟


با این حال با توجه به اینکه سفر‌های هوایی بین‌المللی یکی از علل اصلی شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود، فاصله‌گذاری افراد در داخل هواپیما نیز یک چالش مهم برای شرکت‌های هوایی جهانی برشمرده می‌شود به ویژه که این کار در سایه زیان‌های ناشی از کاهش سفر‌ها می‌تواند خسارات مضاعفی برای آن‌ها به بار آورد.

بر اساس نتایج تحقیقات این مرکز، اگر بین هر یک از مسافران یک صندلی فاصله خالی قرار داده شود، ۲۳ تا ۵۷ درصد احتمال ابتلا کاهش پیدا می‌کند. علت متغیر بودن این نسبت هم به تفاوت در شکل هواپیما‌ها برمی‌گردد که برخی دارای یک راهرو هستند و برخی پهن‌پیکرند و ۲ راهرو دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد، تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۷۷۱۲، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
از سفر غیرضروری باید بپرهیزیم
امير ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
تا جايي كه ميتونيم بايد كرونا رو رعايت كنيم تا هر چي ديرتر به اين ويروس منحوس مبتلا بشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین