پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
به‌تازگی در یک پروژه عکاسی فوق‌حرفه‌ای در عربستان، عکس ۴هزار و ۹۰۰ مگاپیکسلی از حجرالاسود و تصاویر با کیفیت بسیار بالایی از مقام ابراهیم تهیه شده است.

    شعار سال:حَجَرُ الْأسْوَدْ، سنگی مقدّس، دارای پیشینه کهن و جایگاهی ویژه در فرهنگ اسلامی و مناسک حج است. این سنگ در رُکن شرقی کعبه (که به رکن اسود یا رکن حَجَری نیز معروف است) در ارتفاع یک متر و نیم از زمین نصب شده است.
 
حجرالاسود پیش از اسلام نیز مورد احترام بود؛ با این حال هیچ‌گاه در طول تاریخ (حتی در دوره جاهلیت که پرستش سنگ‌ها رایج بود) مورد پرستش واقع نشد. این سنگ چند بار شکسته و خرد شده است، به همین دلیل ملاطی از چسب ساخته و تکه‌های سنگ را در آن قرار داده‌اند.
 
ریاست عمومی امور مسجد جامع و مسجدالنبی(ص) اعلام کردند که یک پروژه عکاسی با روش پانورامای Focus Stack انجام و تصاویر تازه‌ای از این سنگ باستانی تهیه شده‌ است، این تصویر دقت بسیار بالایی دارد و اندازه آن به 4 هزار و 900 مگاپیکسل می‌رسد.
 
در این روش عکاسی، تصاویر گرفته‌شده از این سوژه به هم پیوند داده می‌شوند تا تبدیل به یک ابرعکس شود و جزئیات تازه‌ای از سوژه عکاسی را منعکس کند، این روش برای ایجاد مناظر دقیق و عکسهای کلان از نزدیک استفاده می‌شود.
 
در این پروژه فرآیند عکاسی بیش از 7 ساعت طول کشیده و در نهایت 1050 عکس تهیه شده است؛ تیم تحقیقاتی برای ادغام این تصاویر و تهیه عکس نهایی 50 ساعت وقت صرف کردند تا این عکس 4 هزار و 900 مگاپیکسلی تهیه شود؛ برای مقایسه، توان این عکس بهتر است بدانید یک آیفون 12 دارای یک دوربین 12مگاپیکسلی است.



تصاویر جدید از مقام حضرت ابراهیم (ع)
 
اداره‌کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی برای اولین بار تصاویر با کیفیت بسیار بالایی از «مقام ابراهیم» منتشر کرد.




شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:  15 اردیبهشت 1400، کدخبر:2497495 ، www.tasnimnews.com
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی مشرق  ، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت 1400، کدخبر:1213410 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
خیلی عکس جالبی بود برای من که اولین بار داشتم این رو می دیدیم واقعا لذت بردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین