پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۳۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
آخرین عکس‌های موجود از محور تاریخی چهارباغ عباسی از حذف آخرین بقایایی احتمالی بخش میانی این خیابان خبر می‌دهد. همان چهارباغی که آیندگان قطعا هرگز اقدامات نابخردانه و غیر میراثی شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان را در پاک‌کردن تاریخ این شهر به بهانه پیاده‌راه سازی فراموش نخواهند کرد.
شعار سال:  از فروردین سال ۹۶ رسانه‌هاو کارشناسان بار‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که طرح پیاده راه سازی چهارباغ به عنوان یک اثر ملی بدون مصوبه سازمان میراث فرهنگی و بدون کاوش زیر نظر پژوهشگاه میراث فرهنگی و صرفا با توافق درون استانی اداره میراث فرهنگی و شهرداری در بخشی از خیابان اجرا شده است.

دامنه اعتراضات اینقدر ادامه پیدا کرد تا در اردیبهشت ۹۸شهرداری اصفهان از خبرنگاران ملی دعوت کرد از پروژه بازدید کنند. پس از آن گزارشات متعددی نوشته شد و سرانجام قرار شد در بخش میانی چهارباغ کاوش‌ها و گمانه‌زنی‌ها و لایه‌نگاری‌هایی انجام شود؛ و همگان گمان کردند باقی کار زیر نظر پژوهشگاه میراث فرهنگی و باستان‌شناسان انجام می‌شود و‌دست کم تتمه تاریخ اصفهان و چهارباغ به باد فنا نمی‌رود.

اما عکس‌های موحود این موضوع را تایید نمی‌کند؛ و این پرسش‌ها را پیش رو می‌گذارد در همین سال ۹۸ مگر با چهار گمانه ۱۵ تا ۲۰ متری چند هزار قطعه سفال بدست نیامد؟ مگر نوسازی بهسازی شهرداری اصفهان متعهد نشد و امضا نکرد که این سفال‌ها مورد مطالعه قرار گیرد پس چه شد؟ این پروژه بیهوده‌ی پیاده راه‌سازی چقدر هزینه داشت و چرا نمی‌شد اندکی از آن صرف تاریخ این مرز و بوم شود.

حذف آخرین بقایای احتمالی چهارباغ عباسی

مگر به گفته کارشناسان کف خیابان چهارباغ در دوره پهلوی با خاک و سفال پر نشده و آن‌ها حتی سفال پیش از تاریخ در این محدوده پیدا نکردند؟ مگر لایه‌نگاری باستان‌شناسان در سال ۹۸ منتج به رسیدن به لایه‌های هزاره چهارم نشد؟

مگر در آن سوی چهارباغ در سال‌های ۹۳ نصف کاخ جهان نما بیرون نیامد و ۱۵ هزار سفال کشف نشد.

مگر چهارباغ به تایید همه کارشناسان آثار و سنگفرش دوره صفوی نداشت و شواهد این آثار و کانال آب و مسیر و حوضه‌های آب آن مشهود نبود؟ پس در طول این مدت با تاریخ یک ملت به خاطر تعریف یک پروژه چه کردید؟ این عکس‌ها گواه چیست؟

معاون میراث فرهنگی کل کشور و مدیرکل بنا‌ها و رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی خواب تشریف دارند؟ در بی‌تعلقی میراث فرهنگی استان اصفهان و شهرداری اصفهان به ابتدایی‌ترین تعهداتشان که شکی نیست، اما در وزارتخانه عریض و طویل چهار نفر متخصص متعهد وجود ندارد که پیگیر شود شهرداری اصفهان چه می‌کند؟

میراث باشی نوشت، یک دستگاه نظارتی نیست که پیگیر شود در اصفهان چه می‌گذرد؟


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: eskannews.com،۳۴۹۵۶
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
فاجعه ای دیگر....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین